Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?
Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?
vi kommer nog sluta på 40-45000 för ca 50personer.
då har vi ingen resa inbokad och heller inget hotell för bröllopsnatten...får se hur det blir med det....hotellnatt MÅSTE det bli...
50 000 kr för bröllopet; 40 gäster, ingen middag utan mingel med champagne och snittar. Ringarna var största posten.
15 000 kr för weekendresan vi gjorde strax efter.
60 000 kr för bröllopsresan vi gör i oktober.
min största kostnad blir fotografen och maten. annars kör vi inte så pampigt, men det kommer bli perfekt! bröllopsnatten sover vi hemma! (utan barn)
vi blir ca 25 st och räknar med 50.000kr
middag m dryck, ringar.. allt ingår utom bröllopsresan
Hmmm med vår Thailandresa så slutar det på runt 120.000 och 50 gäster.
Vi har väl inte direkt sparat in på något(har sparat till detta i över 2 år just för att få det som vi vill ha det)+ att min mamma sponsrade klänningen, bestmans och tärnonrnas klädsel, hotellnatt, bil och min ring.
Det vi la mycet pengar på är fotografen och filmaren, bandet och själva festen.
ja, samtidigt vill man inte lägga jättemycket pengar, samtidigt som man vill inte snåla..
Men ringen ska man ju ha hela livet så den lade jag lit eextra på, den kommer att bli så fin! Men måste vänta till december innan jag får den på fingret..
Hmmm svårt att säga tror vi landar på 75.000 för hela bröllopet med 90 gäster.
Sen har jag valt en ring för mycket pengar så den ingår inte där och bröllopsresan tänke vi önska oss i present så förhoppningsvis stannar vi på 75.
Vi har sparat in på bröllopsnatten, vi sover hemma men har några vänner som ska smyga hit och fixa fint! Blir en extra liten överraskning när man kommer hem. :)
Vi hade en budget på 100.000:- men är nu uppe i 130.000:- å vi e 56 personer. å då är bröllopsresan inte incl. Så jag tycker pengarna bara spriger iväg ???!!!!
otilda; oj jaa det kan man säga, jag är precis i början av mitt planerande så jag kan tänka mig att budgeten kommer haverera halvvägs ungefär, men jag hoppas att den håller sig!
Vad är det som har dragit iväg för dig?? (Man lär sig alltid nåt av andra! )
50 vuxna gäster (4 barn)
40 000:- då har jag räknat med allt från frimärken till inbjudan tiill trubadur och catering. vi ska ha hotellnatt, tom hundarna får bo på pensionat..
Ingen bröllopsresa dock...