• dufvan

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
    Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?

• Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
  • JosieAdde

150 000 för 74 gäster. Men då har vi inte snålat på nått utan gjort precis som vi vill ha det. Men vi hade iof ingen DJ och vi hade en ny Mustang cab i familjen så vi behövde inte hyra bil. O andra sidan blev klänningen (klänningarna) svindyra då jag inte blev nöjd med den första. Men man kan ju samtidigt sälja mycket i efterhand och få tillbaka en del slantar.

• Vampyren

Vi räknar med ca 50 till 55 000 inkl resan. Ca 100 gäster, buffé, tårta.

• Hofsan
    hoppetozan skrev 2008-08-14 15:00:57 följande:
    shit!!! alla verkar ha svindyra budgetar... var får ni alla pengar ifrån????
    Sparar givetvis.
  • Troll-P

Vi sparade och jag tror att vi generellt inte lägger pengar på "onödiga" saker utan är duktiga på att prioritera. Sedan har vi båda studerat och kämpat oss till bra jobb med bra lön.

Vigseln var för vår skull men festen var vår gåva till våra vänner och familjer. Vi hade 80 gäster och det kostade ca 100'000:- Eftersom vi hade råd kunde vi välja ett dyrare bröllop, huvudsakligen betalade vi för att själva slippa fixa en massa.

hoppetozan skrev 2008-08-14 15:00:57 följande:
    shit!!! alla verkar ha svindyra budgetar... var får ni alla pengar ifrån????
  • sokkerstruten

Sparade pengar som vi redan hade innan vi blev ihop...bröllopsresan har vi dock sparat i hop tillsammans!

• annalovquist

Vår budget ligger på 70.000:-. Bröllopsnatt på hotell ingår, men ingen bröllopsresa, det önskar vi oss i present!

• dimma

Vi gifte oss i utlandet, utan gäster. Hade ingen budget men kan tänka mig att resa och bröllop gick loss på någonstans runt 140 000. Antagligen mer, men inte så mycket mindre. Ser ingen anledning att ta reda på exakt hur mycket...;) För alla dessa tusenlappar fick vi en fantastisk bröllopsdag och sex veckors grym honeymoon. Vi skar inte ned på något, utan unnade oss precis det vi ville ha. Och det enda vi ångrar är det vi inte hann med!!
    Budget för bröllopsfesten som vi ska ha nästa år har vi ingen det heller, men kan tänka mig att det landar runt 50 000.

Pengar till allt detta har vi fått som lön för dagligt slit.

• hoppetozan

men vi sliter oxå...men jag kan ändå inte förstå---
    hur mycket sparar ni i månaden?? Har ni barn??

• Utomlands 2008
    hoppetozan skrev 2008-08-14 22:39:07 följande:
    men vi sliter oxå...men jag kan ändå inte förstå---hur mycket sparar ni i månaden?? Har ni barn??
    Innan vi fick barn sparade vi 10 000 - 12 000 SEK/månad. Men nu som föräldraledig (där vi tar ut 3,5 dagar/vecka) sparar vi nästan ingenting...
Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?