• dufvan

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
    Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?

• Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
  • Thewedding

Vi är uppe i ca 41 000 kr än så länge, det vi har kvar är blommor, kläder, ring, tårta ! Och vi har verkligen försökt hålla kostnaderna nere men det verkar bara bli mer och mer !

• Kampi

Vi har en budget på 80 000 kr för ca 60 gäster och då är inte bröllopsresan inräknad (+50 000 kr, ska önska oss bidrag till resan i present så en liten del slipper vi nog betala själva).

Jag är universitetsstudent och min fästman är säljare. Tycker att det är ganska mycket pengar för en enda dag men känner verkligen att vi kommer att få till det mesta precis som vi från början hade tänkt oss det hela!

• cesseny

Vi har budgeterat cirka 16.000:- och då kommer vi gifta oss borgerligt med bara några vänner som vittnen och sedan ha en överraskningsfest med närmaste familjen och vänner, cirka 30 st.
    De tror att de kommer för att fira min födelsedag, men tji får de.

Men då har vi haft tur med mycket, lokalen ex är gratis då vi är på mitt jobb, där finns allt porslin och storköksdiskmaskin.

Fotograf är gratis då jag är nära vän med en.

All mat kommer jag, min tärna och mina systrar att laga kvällen innan.

Vi kommer att låna en karaoke av en vän och sedan ha en spellista på datorn.

Eftersom jag är gravid så fanns inte så många klänningar att välja mellan. Hittade en fin på 4mom.se för endast 1349:-.

En kompis som är makeup-artist ska göra smink och hår för bara 1000:-

Våra ringar kommer kosta 6000:- tillsammans så det är inte heller någon jättesumma.

Har sytt dukar av ikeas lakan för 15:-, vilket blir 7,50 per duk. Har även inhandlat det andra till dukningen på ikea för cirka 300:-.