• dufvan

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
    Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?

• Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
  • Thewedding

Vi är uppe i ca 41 000 kr än så länge, det vi har kvar är blommor, kläder, ring, tårta ! Och vi har verkligen försökt hålla kostnaderna nere men det verkar bara bli mer och mer !

• Kampi

Vi har en budget på 80 000 kr för ca 60 gäster och då är inte bröllopsresan inräknad (+50 000 kr, ska önska oss bidrag till resan i present så en liten del slipper vi nog betala själva).

Jag är universitetsstudent och min fästman är säljare. Tycker att det är ganska mycket pengar för en enda dag men känner verkligen att vi kommer att få till det mesta precis som vi från början hade tänkt oss det hela!

• cesseny

Vi har budgeterat cirka 16.000:- och då kommer vi gifta oss borgerligt med bara några vänner som vittnen och sedan ha en överraskningsfest med närmaste familjen och vänner, cirka 30 st.
    De tror att de kommer för att fira min födelsedag, men tji får de.

Men då har vi haft tur med mycket, lokalen ex är gratis då vi är på mitt jobb, där finns allt porslin och storköksdiskmaskin.

Fotograf är gratis då jag är nära vän med en.

All mat kommer jag, min tärna och mina systrar att laga kvällen innan.

Vi kommer att låna en karaoke av en vän och sedan ha en spellista på datorn.

Eftersom jag är gravid så fanns inte så många klänningar att välja mellan. Hittade en fin på 4mom.se för endast 1349:-.

En kompis som är makeup-artist ska göra smink och hår för bara 1000:-

Våra ringar kommer kosta 6000:- tillsammans så det är inte heller någon jättesumma.

Har sytt dukar av ikeas lakan för 15:-, vilket blir 7,50 per duk. Har även inhandlat det andra till dukningen på ikea för cirka 300:-.

Så visst går det att hålla nere kostnaderna om man klurar lite. Nu har jag ju rätt så förspänt som får många saker som brukar vara rätt så dyra poster gratis.

• Carro 25okt2008

Intressant att höra vad alla andra prioriterar och inte! Vi har en budget på ca 35000, men med hjälp av mina föräldrar kommer vi nog upp i 50000. Då har vi fest med buffé för ca 75 pers, hotellnatt, ringar, klänning, fotograf inkluderat i det. Resan kommer vi göra först nästa år och till den önskar vi oss pengar i bröllopspresent. Jag är mammaledig och det blir man inte rik på, så vi anpassar oss efter en budget. Men vi är hittills nöjda ändå!

• avil

OJ,jättesvårt att veta.
    Eftersom vi reser bort o gifter oss.O ALLT kostar! tex att ha bilen 2 veckor på flygplatsparkeringen...blir en rejäl slant.
    O resan för oss 5 i familjen är väl nästan 50 000!
    sen mat på det i cypern för 5 personer blir rätt så mycket!! INTE billigt där,o ungarna ska väl ha glass i stora lass varje dag...
    klänning o ring var rätt billigt,3200kr resp 3100 kr.
    mannens o barnens kläder inte så dyra.
    Fotografen några tusen...
    Men det blir nog över 100 000 med allt om vi räknar ihop
    men vi far ju hemligt,ingen vet om det o vi har ingen fest eller middag med familjer o vänner o så!
    Men det kostar ändå.

• Vargtassa

Borglig vigsel med fest i hyrd lokal för 40 pers. Tänker fixa mat och fika själv. Svärmor är frisör = hår och make up fixat..
    Hoppas klara allt på max 25,000 kr...

• didis
    Vargtassa skrev 2008-08-13 17:42:41 följande:
    Borglig vigsel med fest i hyrd lokal för 40 pers. Tänker fixa mat och fika själv. Svärmor är frisör = hår och make up fixat..Hoppas klara allt på max 25,000 kr...
    Jag kollade just gamla exelblad - för 2 år sedan hade vi fest för 80 pers och kostnaden stannade på under 30.000. Festen var mycket lyckad så det går att ordna förhållandevis billigt.

Nu tänkte vi inte laga all mat själva den här gången så mer kommer det gå på när vi gifter oss + att vi kommer lägga mer pengar på kläder.
  • erika26

ca 80pers 200 000kr. inte bröllresa ink.

• tolonta

cirka 100 000 kr, 75 gäster. Ingen lång bröllopsresa inkluderad, däremot är det med bröllopsnatten på hotell och kort-resan vi gjorde strax efteråt (2 nätter på Smögens havsbad).

Tror inte vi snålade på någonting, egentligen. Fotografen vi ville ha kostade 3500 kr, då har vi bilderna högupplöst, det är ett bra pris. Transport hade vi gratis. DJ istället för liveband, av praktiska skäl (kombination av utrymme och logistik). Catering till bra pris, köpte den mesta alkoholen i Tyskland. Bubbel och dessertvin i Sverige, dock.

Lyxgrejer (...?). Favours (små askar med nonstop), såpbubblor, ring för 13 000 kr, tårta för 100-120 personer trots att vi bara var 75 för att jag tyckte femvåningstårta var snyggast... (Vi uppmanade gästerna att ta stora bitar, och det var inte så värst mycket kvar...). Jag gjorde ansiktsbehandling, manikyr och pedikyr innan bröllopet (kostnad totalt 790 kr på Gildaskolan, inte dyrt alls). Köpte klänningen (för 7500), betalade uppsydd klänning och frisyr till tärnan och hyrd frock coat till marskalken, klänning (som jag själv sydde) och skor till brudnäbben samt skjorta, väst, byxor och skor till den tio-åriga kyrkomarskalken (som delade ut vigselprogram och såpbubblor). Trycksakerna blev väl inte helt billiga, särskilt inte som det även blev dubbelt porto för dem. Men 17 vad nöjd jag var med dem (gjorde själva, men hade ganska dyrt material).

• hoppetozan

shit!!! alla verkar ha svindyra budgetar... var får ni alla pengar ifrån????

Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?