• dufvan

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
    Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?

• Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
  • Sirchen

Vår budget är på ca 75-80000. Vi kommer att ha 80 gäster. Festen är i hyrd lokal, catering på all mat + tårta och fri bar. Det är den posten som kostar mest. Brudklänningen landar väl på runt 10000. Vi har inte tänkt bo på hotell utan hemma:)

• Trettondagsafton 09

ca 100 gäster, bjudit 110 men räknar med bortfall :D. Budgeten inklusive allt ligger nog på 100 000. Vi sa att vi inte skulle dra någon gräns på gästerna men på grund av lokalen stoppade vi vid 110 (tyvärr). Så man kan väl säga att vi drog ner på gästerna.

• Lissdaniels

Just nu ligger vår budget på 45.000 och det är ink relativt dyra ringar men exk resa eftersom vi inte har planerat någon sådan.
    Det som kommer att tillkomma är serveringspersonal men vi har ju buffé så det borde inte bli allt för dyrt och sedan har vi ingen "fest" efteråt som det behövs dryck till.

• Lissdaniels

javisst ja 52 gäster blir bjudna så får vi väl se hur många som vill komma

• lillP

Nyfiken på vad som ingår i den budgeten. Ingår tex ringar, kläder, fotograf eller är det bara middag och alkohol?

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-09 22:37:24 följande:
    Vi hade ca 70 gäster och betalade ganska exakt 25 000:- för vårat bröllop i lördags. Vi hade buffe och bjöd på all alkohol!:)
  • anja1661

vet inte om jag redan skrivit i denna tråden men orkar inte kolla tillbaka!

vi kommer bjuda ca 50 vuxna och 10 barn. vår budget ligger på 50tkr ungefär...
    då räknar vi in lokal, mat, kläder, alkohol, serveringspersonal,ring....ja allt utom resan som vi önskar oss i present! hoppas vi kan hålla oss till budgeten!! vi MÅSTE hålla oss till den!!

• FruLjungberg

Ja vi kommer bjuda max 30 gäster ändra de närmsta alla är dock inte vuxna.. Har en budget på 60 tusen kronor. maten blir dyrast. 20 tusen cirka för mat och fribar.. blir tre rätters, dessert sen tårta vid tio tolv... lkal hyra ingår när man väljer att ha fest där. ringen vet jag ej då vi tänker använda mina föräldrars ringar smälta ner och göra nya.

• valkyriana

Vårat gick lös på 150000
    65 gäster
    Dyra ringar 50000 (för alla tre)
    Resa 35000
    Mat och fri bar 9000
    Personal 5000
    band 5000
    Fotograf 8000
    Klänning 12000
    Hår och make 3700 För mig + tärnor
    Limmo 2000
    Tårta 2500
    Blommor 1500

• T3ZZ

valkyriana:
    vad bjöd ni på för mat å dricka? om man får fråga

• valkyriana

skagen toast - då köpte jag röran från den restaurang jag tycker gör bäst toast skagen i gbg
    helstekt ryggbiff (förberedde jag) med potatis kaka med västerbottenost (den gjorde mamma) vinsås med choklad och chilli (mamma) och sommarsallad (ruccola, isberg, babyspenat, coctailtomater och rödlök)

vin och sprit köpte vi i tyskland
    Hittade ett jättegott vin från chile mycket prisvärt!, både rött och vitt El Emperador.
    Till mousserande köpte vi Chapell hill. Fast i Sverige, det kostade lika mycket.

I övrigt hade vi Nyköping öl, kopparbergs cider, de billigare märkena på vodka och gin, Xante, baieys, två whiskey och en jäkla massa slödryck.
    Hade massvis över efteråt

Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?