Inlägg från: valkyriana |Visa alla inlägg
  • valkyriana

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vårat gick lös på 150000
    65 gäster
    Dyra ringar 50000 (för alla tre)
    Resa 35000
    Mat och fri bar 9000
    Personal 5000
    band 5000
    Fotograf 8000
    Klänning 12000
    Hår och make 3700 För mig + tärnor
    Limmo 2000
    Tårta 2500
    Blommor 1500

• valkyriana

skagen toast - då köpte jag röran från den restaurang jag tycker gör bäst toast skagen i gbg
    helstekt ryggbiff (förberedde jag) med potatis kaka med västerbottenost (den gjorde mamma) vinsås med choklad och chilli (mamma) och sommarsallad (ruccola, isberg, babyspenat, coctailtomater och rödlök)

vin och sprit köpte vi i tyskland
    Hittade ett jättegott vin från chile mycket prisvärt!, både rött och vitt El Emperador.
    Till mousserande köpte vi Chapell hill. Fast i Sverige, det kostade lika mycket.

I övrigt hade vi Nyköping öl, kopparbergs cider, de billigare märkena på vodka och gin, Xante, baieys, två whiskey och en jäkla massa slödryck.
    Hade massvis över efteråt

• valkyriana

Kändes lite så där när vi bestämde att göra mycket själv, men jag måste säga att när vi väl satt där vid middagen och åt och min mamma hade hjälpt till med maten, min syster och en ny vän hade hjälpt till med dukningen. Hur dukningen skulle se ut hade jag tänkt ut- köpte billiga naturfärgade lakan på ikea, svarta löpare över borden, snäckor jag och min man plockade på semester i skagen, vita stenar vi plockat på stranden i Kroatien.
    Allt var så personligt, man rikitgt kände kärleken som genomsyrade allt.
    Kan inte köpas för pengar.
    Så var min syster och svärmor toastmaster. Helt underbart vad de hade engagerat sig.
    Vilken dag...
    Hade tur med köttet också. 130 kr kg hos citygross den veckan Och de har bra kött.

T3ZZ skrev 2008-10-12 19:19:25 följande:
    å allt för 9000 oj, bra gjort tjejen!
Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?