• dufvan

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
    Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?

• Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
  • Nightingale

76 pers och vi tror att notan landade på 55000.
    Från början var budgeten 40.000, men den har garanterat spruckit
    (har inte räknat ihop alla kvitton än) gifte oss 080808.

• skille

Vi er på 120.000 uten bryllupsreise. blir ca 60pers.
    Vi har ikke spart på noe og sørget for at det eneste vi skal gjøre den dagen er å si ja og nyte dagen:)

• Lajsan

Vi hamnade på 100 000 för 70 gäster, satsade på fotograf och filmare som drog i väg lite i budgeten. Blev lite mer än vi tänkt

• gift2augusti2008

vi hade 41 gäster och hamnade på 37000kr. En nära vän till oss tog våra bröllopsfoton, köpte min klänning väldigt billigt, åkte till tyskland å inhandlade alkoholen samt min syster gjorde iordning min frisyr. Det vi lade mer på var maten och transporten.

• LadyLuck

Hej! gift2augusti2008 - Snälla ge mig tips o råd om att åka ned o köpa sprit i Tyskland? Åkte du med ned? hur mycket köpte ni? Pris? räckte det? TACK!

• Lilje

Vi har 130 gäster och kostnaden ökar hela tiden tycker jag... just nu ligger vi strax under 200 000. Det blev dyrare än vad vi hade tänkt oss.

Jag hoppas vi har fickpengar till vår resa :)

• MartinaoPecka

vårat bröllop går på 30 000:- och då är det för 50 gäster, vi har inte snålat alls, men vi har tagit bort onödiga poster, och gjort det ganska enkelt men elegant=)

• T3ZZ

70 pers 30 000 exkl resa.
    Sparar göra ja på min lön. Drygt 5000 per månad. Har inget välbetalt jobb, men ja e en bra spara person. Vi har inga barn men vi har ett stort hus med bra lån på. Det handlar om prioteringar. Man får ge å ta helt enkelt.

• Goaste
    MartinaoPecka skrev 2008-08-23 08:27:12 följande:
    vårat bröllop går på 30 000:- och då är det för 50 gäster, vi har inte snålat alls, men vi har tagit bort onödiga poster, och gjort det ganska enkelt men elegant=)
    Din budget lät intressant. Vi har ca 50 gäster och är so far uppe i 22.000:-. Och då är det mycket som inte är med än. Skulle gärna vilja veta vilka onödiga poster ni dragit in på.
Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?