• didis

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

dufvan skrev 2008-08-06 15:46:12 följande:
    Men ringen ska man ju ha hela livet så den lade jag lit eextra på, den kommer att bli så fin!
    Vi har gjort tvärtom. Eftersom ingen av oss använder ring till vardags putsar vi upp våra gamla förlovningsringar som legat och skräpat i en låda. Efter vigsel åker de antagligen tillbaka till lådan...

kläder har jag inte kollat på än, har inte riktigt bestämt hur uppklädda vi skall vara. Antingen köper jag en snygg klänning som kan användas fler gånger eller hyr jag en mer exklusiv klänning.

Ett bra band till festen kan jag dock lägga ut pengar på liksom mat och dryck.

Vi har mer ont om tid än pengar så några handskrivna inbjudningskort blir det inte men förhoppningsvis snyggt ändå.
  • didis

Vi har ingen direkt budget men tippar vi landar runt 50-60.000 för sisådär 90-100 gäster (ca 120 blir inbjudna). Vi har inga pengar undanlagda utan skippar antagligen skidresan istället, även om barnen (och vi också!) tycker det är synd.

Bröllopsresa finns inte inplanerad för närvarande, blir i vilket fall ingen långresa utan kanske en långhelg i Europa någonstans.

• didis
    Vargtassa skrev 2008-08-13 17:42:41 följande:
    Borglig vigsel med fest i hyrd lokal för 40 pers. Tänker fixa mat och fika själv. Svärmor är frisör = hår och make up fixat..Hoppas klara allt på max 25,000 kr...
    Jag kollade just gamla exelblad - för 2 år sedan hade vi fest för 80 pers och kostnaden stannade på under 30.000. Festen var mycket lyckad så det går att ordna förhållandevis billigt.

Nu tänkte vi inte laga all mat själva den här gången så mer kommer det gå på när vi gifter oss + att vi kommer lägga mer pengar på kläder.
Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?