• tolonta

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

cirka 100 000 kr, 75 gäster. Ingen lång bröllopsresa inkluderad, däremot är det med bröllopsnatten på hotell och kort-resan vi gjorde strax efteråt (2 nätter på Smögens havsbad).

Tror inte vi snålade på någonting, egentligen. Fotografen vi ville ha kostade 3500 kr, då har vi bilderna högupplöst, det är ett bra pris. Transport hade vi gratis. DJ istället för liveband, av praktiska skäl (kombination av utrymme och logistik). Catering till bra pris, köpte den mesta alkoholen i Tyskland. Bubbel och dessertvin i Sverige, dock.

Lyxgrejer (...?). Favours (små askar med nonstop), såpbubblor, ring för 13 000 kr, tårta för 100-120 personer trots att vi bara var 75 för att jag tyckte femvåningstårta var snyggast... (Vi uppmanade gästerna att ta stora bitar, och det var inte så värst mycket kvar...). Jag gjorde ansiktsbehandling, manikyr och pedikyr innan bröllopet (kostnad totalt 790 kr på Gildaskolan, inte dyrt alls). Köpte klänningen (för 7500), betalade uppsydd klänning och frisyr till tärnan och hyrd frock coat till marskalken, klänning (som jag själv sydde) och skor till brudnäbben samt skjorta, väst, byxor och skor till den tio-åriga kyrkomarskalken (som delade ut vigselprogram och såpbubblor). Trycksakerna blev väl inte helt billiga, särskilt inte som det även blev dubbelt porto för dem. Men 17 vad nöjd jag var med dem (gjorde själva, men hade ganska dyrt material).

• tolonta
    hoppetozan skrev 2008-08-14 22:39:07 följande:
    men vi sliter oxå...men jag kan ändå inte förstå---hur mycket sparar ni i månaden?? Har ni barn??
    Vi kan, utan att behöva snåla särskilt mycket i vardagen, lägga undan 10 000 kr var av våra löner. Då har vi 4 resp. 4,5 års studier bakom oss innan vi började jobba, så vi har hyfsat bra löner. Inga barn, bor i lägenhet.
Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?