Inlägg från: anna 2008 |Visa alla inlägg
  • anna 2008

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vår budget har svällt en del sedan vi började planera och nu ligger vi på 80-85 000 kr för 60 personer inklusive allt utom resan.

Det som vi har relativt låga kostnader för är själva festen (har eget sommarställe vi ska vara på = inga restaurangkostnader utan catering, dock med bra mat!)och jag har också varit rätt budgettänkande när det gäller kläder och sådant till oss själva. Min klänning är t.ex. en "fin och dyr" köpt klänning, men den är köpt begagnad så då fick jag den till under halva priset jämfört med vad den kostade ny. Ringen kostar en slant men även där har vi hållt oss inom vissa ramar (den kostar 9 000 kr men jag hade nog lätt kunnat välja en betydligt dyrare om det hade gått ).

En sak vi inte vill kompromissa med är fotografen utan där har vi valt en fotograf (www.lindisima.se) som för mig känns lite lyxig eftesrom det blir en del pengar, men jag älskar alla bilder hon tar och vi känner att om det är en dag i livet som vi ska ha fina foton från så är det vår bröllopsdag (vi lägger ca 10 % av budgeten på bröllopsporträtten).

Vi har sparat "lite då och då" i ca 2 år och det senaste året har vi sparat mer medvetet varje månad, hoppat över sommarsemestern och undvikit en del uteätande och sådant.

Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?