Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
BrudSeptember2008 skrev 2008-08-17 10:56:52 följande:
Vi hade ingen direkt budget, men tänkte oss nåfonstanns runt 15-20 tusen för 65 gäster. Men vi hamnar nog runt 25 000:- i stället. Vi har buffe med fri alkohol och kaffe med tårta. Lokalen är en bygdegård. Vi går till fotografen och sover hemma efter festen. Vi kommer att göra en bröllopsresa senare i höst när det passar med min utbildning då har kommer ha praktik 5 veckor i höst. Och när vi kan få barnvakt till illbatingar;)Bidrag till resan och fickpengar önskar vi oss av dem som vill ge oss en present på vår stora dag.Ska ni laga maten själva?
Våra planer är att gifta oss om ett år ungefär. Men kommer nog aldrig att kunna spara ihop 100.000:-. Missunnar ingen, absolut inte, men fattar inte hur man får ihop så mycket pengar. Vi har två barn, jag är just nu mammaledig men har tänkt söka jobb och börja jobba i januari -09. Min sambo är lite fundersam om vi får ihop pengarna men jag tycker att vi väl kan anstränga oss och sikta på det så får vi hoppas att vi fixar det.
Min sambos föräldrar ger ca 5.000:- till barnen när de gifter sig. Har ingen aning om mina föräldrar kan bidra med något. Vet inte hur jag ska ta upp frågan heller...