• agtiwi

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Våran budget är på ca 26-30000. Vi blir 67 st om alla kommer, varav ca 45 är vuxna och resten barn. Det som är inräknat är:

# Nyinköpt brudklänning
    # Kavaj, skjorta, byxor, fluga och skor till sambon
    # Tyg till att sy kjolar till 3 tärnor
    # Tärnornas toppar
    # 2 klänningar samt kostymbyxor, skjorta och finskor till brudnäbbarna
    # All mat
    # Ringar
    # All mat inklusive fri bar under festen
    # Alla blommor
    # Dekorationskostnader

Vissa saker kommer inte kosta något då nära och kära gärna ställer upp och hjälper till!

• agtiwi

Leeloo: Jag och m2b kommer köpa oss helt nya kläder, våra tre näbbar (våra tre barn) ska också få nya kläder. Tärnorna ska ha hemmasydda kjolar samt en topp. All alkohol inköpes i Tyskland. Till förrätt ska vi ha minismörgåstårtor (portionsgjorda), varmrätten kommer bestå av diverse kött som grillas på plats samt potatisgratäng, klyftpotatis, sallad, baguette samt tre olika såser. Efter det kommer vi servera vår tårta!
    Förrätten och varmrätten kommer vi göra själva, men tårtan ska köpas från konditori.
    Mycket har vi kunnat spara in på tack vare nära och kära. Mitt hår samt smink ordnar sambons syster, dekoration fixar syster billigt via sitt jobb, en annan av mina systrar hjälper till att betala på min klänning. Kyrkan kommer ej att dekoreras då jag hellre lägger lite extra krut på festlokalen. Ringar har vi redan köpt. Hotellet vi ska sova på är inget lyxhotell, men i gengäld behöver vi bara gå rätt över gatan från festlokalen för att komma dit! Bil behöver vi inte hyra då vi själva har en uppsjö av dessa (så här blir det problem att välja i stället), den ska min bror köra när det väl är dags!

Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?