Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
Nu kan jag berätta hur det blev! Planen var att vi skulle sätta sprätt på 60.000:- och nu när vi räknat ut allt så landade vi på 68.000:-.
90 gäster, buss mellan kyrka och lokal, förätt, varmrättsbuffé, tårta, fri bar (ej starksprit), alla kläder till mig och maken, blommor (gjorde buketterna själv), ringar, presenter till folk som hjälpt till, sminkkurs, håruppsättning, bröllopsnätter (2 nätter på finare hotell), hyrde porslin/möbler/dukar, lokalen.
Ja, allt! Exkl ev. bröllopsresa... Det hade vi inte råd med nu, Men fick över 12.000:- på forex i bröllopspresent så nånstans skall det nog bära av inom en snar framtid!
Största posterna var:
Maten: 16.500:-
Hyra av porslin etc.: 7.500:-
Kläder + accessoarer (bådas): 6.000:-
Alkohol + övrigt dryck: 7.000:-
Vi är riktigt nöjda att alla pengarna räckte. Fick till och med 4000:- kvar på sparkontot. ;) Vi har också fått ca 15000:- från våra familjer under det halvåret vi sparat. Så själva sparade vi ihop 55000:- på ett halvår. Fantastiskt med tanke på att jag inte ens jobbar heltid och vi har inte direkt snålat. Tänk vad mycket kul vi borde kunna göra nu när vi inte behöver spara till bröllop längre! :D