Nu har jag beställt min bukett (men inte trodde jag att det skulle vara så svårt)
Tycker att även om det är stressigt och fullt med jobb, så ska man ha ett vänligt och trevligt bemötande till sina kunder!. Nu har de ju tråkigt nog förlorat en viktig kund!
Du ville lämna över ett förtroende till just derass butik, de ska ju känna sig "hedrade" över eventuella uppdrag och inte ska man bli nästan utskälld!
Förstår att det ibland är så att man behöver planering mm men man kan alltid välja hur man bemöter en kund. Usch! Arbetar själv i butik (dock inte i blomsterbutik längre, men har gjort för ett par år sedan)och man vill vara noga med att även om jag inte alltid kan hjälpa en kund med allt, så ska jag iallafall vara serviceinriktad och kunna ge förslag vart kunden kanske kan vända sig eller hur kunden kan göra. Vi som arbetar med service, måste ju kunna hantera att även om man inte kan utföra kundens alla önskemål, iallafall ska se till att man känner sig välkommen tillbaka!