Nu har jag beställt min bukett (men inte trodde jag att det skulle vara så svårt)
Vad tråkigt att du fick ett dåligt bemötande! Jag gick in på Floristkompaniet i Stockholm, på Norrlandsgatan, och fick där ett jättetrevligt bemötande där de bad mig beställa tid så att vi tillsammans i lugn och ro kunde gå igenom önskemål. Ska gifta mig i början på september och det var ingen panik. Sagt och gjort, jag gick hem och kollade i almanackan och ringde och bokade tid (och de hade till och med tänkt ta emot mig fastän de hade hur stressigt som helst, men då tyckte jag att det var bättre att ta en lugnare dag - de var verkligen tillmötesgående). När vi hade mötet fick vi sitta i ett litet rum, eller avgränsad hörna kan man säga, jättemysigt, fick vatten och vi pratade om mina önskemål. Jag hade själv tagit med bilder på vad jag önskade mig för stil på buketten och floristen kom med bra råd om vad som skulle passa med klänningen, sprang och hämtade blommor för att visa hur de såg ut etc. Han tog sig verkligen tid och engagerade sig och var mycket lyhörd! Tillsammans kom vi fram till en enkel men jättefin bukett som känns verkligen som "jag". Och trots att det är en en av nordens duktigaste florister som binder buketten blev den absolut inte dyrare än någon annanstans. Arbetskostnaden är ganska låg eftersom det är en handbunden bukett och sedan betalar jag för själva blommorna och det är ungefär samma priser på de flesta ställena. Jag är så nöjd och hade en så bra känsla i magen hela tiden när jag hade kontakt med dem och nu när buketten är beställd känns det super!