Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Nu har jag beställt min bukett (men inte trodde jag att det skulle vara så svårt)

Jag har också blivit konstigt bemött av en florist (dokc inte i sthlm) men när jag frågade om de hade ngn katalog så slängde hon upp en massa kataloger och jag o min m2b stod o titta länge i dem och när vi inte hitta någon fick jag svaret " Men titta på internet om du hittar någon bukett där sedan kan du komma tillbaka" Blev så irriterad precis som om jag inte tittat i flera timmar efter just DEN buketten men inte hittat den *argh* ibland blir jag såå frusterad

Jag ska säga att jag i måndags träffade en super duktig florist. Hon var väldigt med på mina idéer och vi kom fram till en nästan "sago" bukett. Det hon sa till mig var " du är väldigt öppen för hur buketten ska se ut" vilket underlättar när man ska hitta buketten

Så Robina67 jag tror inte det är någon fara. märker du av att en florist är sur/typig så gå till en annan =)

Ett tips är att du letar upp en bukett du tycker är fin oavsett och sedan tar du med dig bilden till din florist och säger " Jag kan tänka mig en sådan här bukett men jag har en budget på 700kr. Då fixar de det Jag fick 1 brudbukett (löst droppformad), 1 tärnbukett samt 3 corsager för 2000kr. Jag sa på ett ungefär hur jag ville ha dem och vi bollade fram idéer och så sa jag att jag inte kan överskrida 2000 kr. Och jag lär få en sådan bukett som jag vill ha

AnAngel skrev 2008-08-16 20:45:12 följande:
    ...en hel annan sak, men va kostar en bukett ca? Om man vill bara ha en enkel, inget jätte speciellt... bara fin
Svar på tråden Nu har jag beställt min bukett (men inte trodde jag att det skulle vara så svårt)