Mitt ex som jag dejtar ska flytta utomlands
Det här kanske låter konstigt men jag har ett ex jag varit tillsammans med i flera år och sedan träffat regelbundet sedan det tog slut. Vi har betett oss som ett par och haft svårt för att slita oss ifrån varandra trots allt möjligt som hänt på vägen.
Vi säger fortfarande att vi älskar varandra och vi är alltid glada när vi träffas nu. Anledningen till att det tagit slut flera ggr är pga att han varit velig och velat bo själv och vara singel och kanske sticka iväg utomlands. Då är det bättre att var och en gör det den vill och så har vi slutat att ses någon månad för att sedan vara tillbaka tillsammans igen.
Nu har han efter många om och men tackat ja till ett jobb utomlands och jag har uppmuntrat honom till att ta det eftersom det är vad han velat göra en längre tid. Däremot kan jag inte låta bli att vara både arg och ledsen eftersom jag känner mig bortvald. Det är som att jag både vill att han ska vara här och ta jobbet utomlands.
Sedan tror jag ju inte att det kommer funka mellan oss eftersom vi inte är tillsammans nu. Det känns skrämmande att han försvinner men jag försöker tänka att det är en mening med allt och att det löser sig till det bästa i slutändan. Just nu känner jag mig väldigt trött när jag tänker på det. Jag har hört att man ska gå mer efter vad killen gör än vad han säger. I det här fallet så lämnar han mig men säger att han älskar mig. Det känns ganska klurigt.
Är det bara jag som är rädd för att släppa taget kanske? Det är klart att det är svårt att säga hejdå till en person man älskar och trodde att det kanske fanns en framtid med...