• icy

Mitt ex som jag dejtar ska flytta utomlands

Det här kanske låter konstigt men jag har ett ex jag varit tillsammans med i flera år och sedan träffat regelbundet sedan det tog slut. Vi har betett oss som ett par och haft svårt för att slita oss ifrån varandra trots allt möjligt som hänt på vägen.

Vi säger fortfarande att vi älskar varandra och vi är alltid glada när vi träffas nu. Anledningen till att det tagit slut flera ggr är pga att han varit velig och velat bo själv och vara singel och kanske sticka iväg utomlands. Då är det bättre att var och en gör det den vill och så har vi slutat att ses någon månad för att sedan vara tillbaka tillsammans igen.

Nu har han efter många om och men tackat ja till ett jobb utomlands och jag har uppmuntrat honom till att ta det eftersom det är vad han velat göra en längre tid. Däremot kan jag inte låta bli att vara både arg och ledsen eftersom jag känner mig bortvald. Det är som att jag både vill att han ska vara här och ta jobbet utomlands.

Sedan tror jag ju inte att det kommer funka mellan oss eftersom vi inte är tillsammans nu. Det känns skrämmande att han försvinner men jag försöker tänka att det är en mening med allt och att det löser sig till det bästa i slutändan. Just nu känner jag mig väldigt trött när jag tänker på det. Jag har hört att man ska gå mer efter vad killen gör än vad han säger. I det här fallet så lämnar han mig men säger att han älskar mig. Det känns ganska klurigt.

Är det bara jag som är rädd för att släppa taget kanske? Det är klart att det är svårt att säga hejdå till en person man älskar och trodde att det kanske fanns en framtid med...

• Svar på tråden Mitt ex som jag dejtar ska flytta utomlands
  • icy

Jo så länge man träffas så finns det alltid ett litet hopp. Visst tröttnar man på allt velande och bråk och sånt men sedan finns det mycket som är/var bra också.

Jag har försökt vara så ärlig jag kan nu mot honom. Tyvärr var jag rätt arg först men sedan fick jag fram att det faktiskt berodde på att jag brydde mig och kommer att sakna honom så jag hoppas det nått fram nu.

Det känns skönt att tänka att om det är meningen så är det...Nu är det inget annat jag kan göra än att leva mitt liv och se vad som händer.

• icy

Ja så har jag inte tänkt på det riktigt men det kanske är som ni skriver att det är just detta som behövs. Antingen för att vi kommer känna att vi saknar varandra eller så kommer båda att gå vidare eller variant tre...den ena går vidare och den andra fortsätter att hoppas.

Jag ville ju ändå inte fortsätta hur länge som helst i detta mellanläge så nu ska jag jag tänka att det här är något positivt istället. Jag har varit så ledsen innan och känt mig allmänt olycklig men jag försöker att rycka upp mig och tänka positivt. Ifall det är jag som har svårt att släppa honom så brukar ju tiden läka alla sår.

Jag tror att allt har en mening så det här är nog något bra som ni skriver. Det enda som är svårt är att inte veta om det finns en chans ändå och gör det inte det så kanske jag sumpar chansen att träffa någon annan bara för att jag vägrar ge upp hoppet.

• icy

MD2009

Jag har försökt göra det, följa mitt hjärta men min hjärna är ganska förvirrad just nu och ena studen känner jag mig arg och tänker att det är lika bra att han försvinner och nästa känner jag mig ledsen och saknar honom eftersom jag har starka känslor kvar.

Hur kände du under tiden ni hade det jobbigt? Visste du hela tiden att det var honom du ville vara med? Hann ni träffa andra under tiden?

Du behöver inte svara på alla frågor om du inte vill. Jag blev bara så nyfiken på hur det var.

• icy

MD2009

Oj vilken historia! Den liknar verkligen min förutom att jag inte vet hur min slutar än. Vad skönt att det löste sig för er tillslut. =)

Just nu känns det som att mitt ex och jag är sura på varandra eftersom jag inte varit så trevlig i telefonen sist vi pratat, vilket förstås beror på att mitt ego är sårat som du skrev. Det fattar han inte utan ser mig nog bara som sur och jobbig just nu. Jag skrev ett mail för några dagar sedan till honom där jag förklarade precis vad jag kände och tyckte och det var verkligen inget otrevligt mail så nu är det upp till honom att höra av sig. Jag vill ju inte vara för på men det var skönt att få ur alla känslor iallafall.

Han flyttar i slutet av den här månaden så jag hoppas vi inte skiljs som ovänner. Det är nog samma i min situation att om det ska funka så är det han som måste komma med en insikt om vad han vill. Bara jag inte går och väntar känner jag. Jag måste ju försöka leva mitt liv också. :/

• icy

MD2009

Tack så hemskt mycket för ditt svar. =) Jo jag är ju bra på hunduppfostran så jag får börja tillämpa det i mina andra relationer också hihi.

Det där med att vara tydlig är viktigt har jag märkt. Ibland tar jag för givet att killen vet hur jag känner och så visar det sig att han inte fattar någonting så tydlighet är nog a och o.

Jag ska hålla dig uppdaterad om vår situation. Det är så skönt att få dela mig sig av tankar och känslor när man är förvirrad.

• icy

Oj vad starkt av dig att kunna göra och säga så när han berättade att han var intresserad av en annan! Jag hade inte kunnat hantera det så bra som du men som sagt man kan ju aldrig tvinga fram nåt utan personen måste alltid komma till insikt själv först.

Jag skulle gärna ta tillvara på tiden som är kvar. Just nu är vi båda bortresta på varsitt håll i några dagar men sedan är det ju lite tid kvar man skulle kunna ses. Då gäller det ju att han hör av sig förstås...hmmm men det borde han göra tids nog. (hoppas jag)

Jag blir glad av att läsa er historia för det visar att det finns hopp. Även om det inte skulle bli så för mig så visar den att skam den som ger sig. Dessutom ska jag tänka på det där med hund/killuppfostran i fortsättningen. =)

• icy

MD2009

Det händer inte så mycket här borta men jag kan ju inte sluta fundera för den skull... Nu är det ca en och en halv vecka sedan jag hörde av mig till honom och jag trodde faktiskt att han skulle ha hört av sig vid det här laget men det har han ju inte. Visst har jag rätt så bra tålamod men jag tror att han är mest tjurig och vägrar höra av sig.

Jag vill verkligen inte höra av mig igen för det skulle kännas tjatigt. Ju längre tid det går desto mer hinner jag ställa in mig på att jag ska gå vidare utan honom i mitt liv men det vore ju kul om jag åtminstone fick säga hejdå och att vi skildes åt som vänner.

Det bästa jag kan göra är att vara som vanligt och träffa kompisar, träna och göra mina grejer. Sedan löser sig väl det med kärleken på ett eller annat sätt.

• icy

MD2009

Trevligt att du är tillbaka! Jag försöker gå på magkänslan. Idag såg jag en kille som liknade honom och oj vad det högg till i magen. Ett sånt där obehagshugg som när man ska till tandläkaren och vet att man har hål och de kommer och säger ens namn.

Vi har inte hörts nåt på hela tiden nu och jag tänker inte lika mycket på det längre. Däremot tycker jag det är dålig stil ifall han inte säger hejdå. Jag tror inte han kommer att göra det för det känns som om vi har brutit helt.

Min magkänsla säger att både han och jag ska gå vidare på varsitt håll nu. Jag får lita på att saker och ting sker av en anledning. =)

Svar på tråden Mitt ex som jag dejtar ska flytta utomlands