Var spenderar ni bröllopsnatten och hur mycket kostar det?!
Hjälp mig! Min sambo och jag har helt olika uppfattningar om var och hur lyxigt bröllopsnatten ska spenderas. Jag vill gärna ta in på något finare hotell och köpa ett "romantiskt paket" där det ingår lite lyx såsom champagne, blommor, choklad, morgonrockar, badsalt m.m. Detta kostar ca 2000:- på ett "fint" hotell i vår stad.
Min blivande vill dock inte lägga pengar på dessa "extra" saker utan tycker det är löjligt att spendera ca 1000:- extra bara för som han säger "lite choklad och champagne som vi ändå inte kommer orka/hinna äta". Istället vill han ta in på ett vanligt hotellrum (för han vill ju gärna ha fin frukost) som han kan få rabatt på via jobbet. Kommer kosta ca 600:-. Enligt honom är det kutym att personalen ändå ställer in lite bubbel om vi meddelar att vi ska gifta oss. Annars vill han att vi ska köpa med oss eget. Han är då himla praktisk alltid och jag vill ju bara ha lite lyx på vår stora dag.... Blir så ledsen.
Hur ser ni på detta? Var ska ni bo och hur mycket kostar det och vad ingår? Snälla hjälp mig!