• Korfu

Var spenderar ni bröllopsnatten och hur mycket kostar det?!

Hjälp mig! Min sambo och jag har helt olika uppfattningar om var och hur lyxigt bröllopsnatten ska spenderas. Jag vill gärna ta in på något finare hotell och köpa ett "romantiskt paket" där det ingår lite lyx såsom champagne, blommor, choklad, morgonrockar, badsalt m.m. Detta kostar ca 2000:- på ett "fint" hotell i vår stad.

Min blivande vill dock inte lägga pengar på dessa "extra" saker utan tycker det är löjligt att spendera ca 1000:- extra bara för som han säger "lite choklad och champagne som vi ändå inte kommer orka/hinna äta". Istället vill han ta in på ett vanligt hotellrum (för han vill ju gärna ha fin frukost) som han kan få rabatt på via jobbet. Kommer kosta ca 600:-. Enligt honom är det kutym att personalen ändå ställer in lite bubbel om vi meddelar att vi ska gifta oss. Annars vill han att vi ska köpa med oss eget. Han är då himla praktisk alltid och jag vill ju bara ha lite lyx på vår stora dag.... Blir så ledsen.

Hur ser ni på detta? Var ska ni bo och hur mycket kostar det och vad ingår? Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Var spenderar ni bröllopsnatten och hur mycket kostar det?!
  • Fröken förväntan

Vi har hyrt en jättemysig stuga med sjöutsikt ungefär en halv mil från festlokalen. Det var det bästa alternativet eftersom vi är mitt ute i skogen och har lååångt till närmsta hotell. Stugan kostar 1000:- vilket är för dyrt egentligen enligt mig. Jag hade lugnt kunnat tänka mig att sova hemma men eftersom vi gifter oss 25 mil från där vi bor nu så fanns inte det alternativet och jag hade ett önskemål... att få vakna ensamma utan övernattande gäster i rummet brevid. Ser fram emot att äta en lugn frukost på verandan tillsammans som man och hustru

• lycklig78

Vi sov över i en svit på slottet. 3800:-

• tessimessan

Jag hade nog tagit det billigare rummet men försökt att få en kompis att checka in åt oss tidigare (om vi inte hann själva under dagen) och piffa till med de saker du beskriver, choklad, skumpa, badsalt etc.. Det är en kompromiss!

• Tessan K

vi sov på Gullmarsstrands hotell i bröllopssviten. Fint rum med utsikt över havet. Det ingick champagne, jordgubbar och choklad samt en jättegod frukost på rummet. Kostade 2500:-

• strykjärn

Vi har bokat en svit för 2000 kr, kan vara skönt när den stora dagen är över att kunna lyxa till det lite.

• Lajsan

Vi ska sova hemma. Tror natten kan bli lång, sen så ska vi upp och röja i lokalen dagen efter så tycker det blir onödig utgift.

• MissMijah

Är det någon natt man ska unna sig lyx på ett hotell så är det väl bröllopsnatten.

Köpa med eget? Det är ju det som är skönt att slippa tänka på!

Tycker han kan spara sin rabatt till senare tillfällen.

• Bride in England

Vi bokade natten pa ett fint lite lyxigare hotell och det var saaaa vart det. Man gifter sig bara en gang i livet och da far man ju allt fa lov att lyxa till det lite!

• Bride in England

Just det, kostade typ 2300 kronor. Som sagt valdigt vart det. Nagon gang i livet maste man fa slippa att tanka pa pengar och bara njuta! Carpe Diem.

• MrsSeptember

Vi har bytt hotell till stadshotellet i piteå. Det kostar 80:- extra men då har vi både jacuzzi och bastu, bor mitt i centrum och det känns som ett fräschare hotell.

Svar på tråden Var spenderar ni bröllopsnatten och hur mycket kostar det?!