Inlägg från: MrsSeptember |Visa alla inlägg
  • MrsSeptember

Var spenderar ni bröllopsnatten och hur mycket kostar det?!

Vi sover hemma bröllopsnatten, sedan helgen efter så drar vi till grannstaden på en mini-bröllopsresa där vi bor på ett hotell som påminner om en herrgård, tycker jag. Rummet är inte modernt direkt med jacuzzi finns! 2200 betalar vi, utan paket och bubbel osv det tar vi med själva.

Badrummet
    www.furunaset.se/hotell/images/bilder_hotell/5_avatar.jpg

Rummet
    www.furunaset.se/hotell/images/bilder_hotell/4_avatar.jpg

Hotellet
    www.furunaset.se/hotell/images/bilder_start/2_avatar.jpg

• MrsSeptember

Vi har bytt hotell till stadshotellet i piteå. Det kostar 80:- extra men då har vi både jacuzzi och bastu, bor mitt i centrum och det känns som ett fräschare hotell.

• MrsSeptember

Vi åker iväg helgen efter, för vi vill hinna njuta av rummet. Bröllopsnatten spenderar vi hemma.

Det kostar lika olika i Sverige, efter norrlandskusten får man ingen svit med jacuzzi under 2000:-

IcePrincezzz skrev 2008-08-27 16:51:08 följande:
    2000 kr tycker jag anda inte var sa himla mycket anda for vad ni far for pengarna...Men det ska ju kannas helt ratt for er bada! Varfor inte spara pengarna och aka ivag nagonstans eller ta in pa hotell i er stad (lite vardags/helgslyx) en annan helg nar ni inte ar riktigt lika trotta? For jag lovar ni kommer vara trotta pa brollopsnatten...!Vi valde faktiskt att sova hemma och det var helt underbart! Min mamma hade varit och fixat hemma, bytt lakan i sangen, kopt champange och lagt pa kylning och lagt rosor pa sangen; jattefint verkligen! Det viktiga med brollopsnatten ar att man agnar sig at varandra och kan slappna av ordentligt och njuta tycker jag! Vi valde ocksa att ha brunch pa stan dagen efter med dem av vara vanner som ville komma och umgas med oss, och det blev enormt lyckat! Jag rekommenderar detta starkt! =)
Svar på tråden Var spenderar ni bröllopsnatten och hur mycket kostar det?!