• umekicki79

Böllop Umeå 2009!

Ser att du Umbraz funderar på att hyra en klänning. Det hade jag också, men då fick jag höra att ingen i Umeå hyr ut brudklänningar längre... På högtidskläder köpte jag min för 3000:- Bra pris tycker jag. Har dock hört att Festprissen i
    Ö-vik fortfarande hyr ut....
    Nu kanske det ändå finns någon även i Umeå som hyr ut så kolla illafall!! Lycka till!

• umekicki79
    Penguine skrev 2008-09-02 19:11:53 följande:
    Jag var på Atelje A&K i fredags och hittade min drömklänning, nr31 från KiK. Tror jag ska försöka beställa den inom någon vecka. De var jättetrevliga där!Ananrs undrar jag om någon vet ifall det finns någon typ av ytterplagg att hyra, typ cape eller kappa, någonstans i Umeå.
    Jag har hyrt min kappa på Högtidskläder. Fanns några att välja på...
  • umekicki79

Min kappa kostade 1000:- att hyra. Jag är osäker på hur länge man får ha den. Skulle kunna tro att det det bara rör sig om några få dagar, då dom ska hinna sy upp/ned för nästa brud...

Penguine skrev 2008-09-02 21:21:32 följande:
    Nej nr står i webadressen. Annars kolla mitt galleri, lade upp en bild där.Umekicki79: Hur mycke kostade den att hyra och hur länge får man hyra?
  • umekicki79

Hej alla! Ska beställa material från Panduro så att jag kan börja med inbjudningskorten nu. Letar efter presentaskar ca 16x7cm som är vita, men icke sa nicke....är det någon som vet vart jag kan få tag på sånna?
    Hur går det för er andra då?

• umekicki79

Tack för alla tips om var jag kan få tag på askarna. Jag har varit runt på alla ställen i Umeå redan och de har inte den modell av ask jag söker. Har hittat "naturfärgade" på Panduro som jag funderar på att spraya vita.
    Vi kommer att ha ett mycket litet bröllop den 21 februari 2009 med 11 vuxna + 3 barn bjudna, så vi behöver bara 6 askar. Eftersom det blir så få inbjudningskort att göra, tänkte jag lyxa lite.... :D Jag är mycket sugen på att sätta igång med lite pyssel!!!!

• umekicki79

umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth

Fixade M2B´s kläder i förrgår. Han hyr sina kläder på Högtidskläder och han var såååååå snygg o stilig i dom!!
    Jobbar på att hitta en präst...har hört att det kan vara bra att ha när man ska vigas ;D
    Har frossat på Panduro, så nu ska inbjudningskorten göras (6st.
    Snart är februari här.......

• umekicki79

Jag köpte min klänning på Högtidskläder. Jag gick dit utan att boka tid och hade turen att det inte var så mycket folk där då. Vill man vara säker bör man nog boka tid...

Vill nu skrev 2008-11-02 12:09:57 följande:

Ja, det är inte länge kvar nu! Ni som varit på högtidskläder, behöver man boka tid, eller är det bara att gå dit?Var har du hittat din klänning?
Svar på tråden Böllop Umeå 2009!