• Umbraz

Böllop Umeå 2009!

Hej, letar efter en bra lokal att ha bröllopsmiddagen. Vi ska endast ha en kortare middag utan fest så jag vill inte hyra ett helt ställe, vi blir dessutom max 50st. Det bästa vore ju en restaurang med en avskild del för slutna sällskap. Jag ska kolla upp Plaza och Aschanska villan. Någon som har erfarenhet av dessa ställen eller tips på någon annan lokal.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 20:36
    Ser nu efter ett gäng dagar att jag skrivit fel.Bröllop ska det vara och ingenting annat!!!

• Svar på tråden Böllop Umeå 2009!
  • Madam Mim
    010809 skrev 2008-09-25 17:57:58 följande:
    Tack för tipsen! =) Limegrönt har jag ju funderat på själv.. just nu känns det troligast.. orange är oxå jätte fint till lila, men jag trivs personligen inte riktigt med orange..i morgon ska jag iaf ner till sthlm, så medan min m2b springer lidingöloppet ska jag förska få lite inspiration i lite butiker =)
    Hoppas det gick bra för din m2b. Vi ska nog ha brunt och limegrönt som färgtema. Så säg till om du hittar några fina limgröna saker.
  • Vill nu
    umekicki79 skrev 2008-09-29 21:27:15 följande:
    Hej alla! Ska beställa material från Panduro så att jag kan börja med inbjudningskorten nu. Letar efter presentaskar ca 16x7cm som är vita, men icke sa nicke....är det någon som vet vart jag kan få tag på sånna?Hur går det för er andra då?
    Åh, vad roligt! Satt och kikade på injudningskort ifår... KOmmer nog att beställak orten, men skriver själv, som det ser ut nu... Så jäkla dyrt omm an vill trycka dem!

Hur många askar behöver du då? Är ju inte supersvårt att göra dem själv, hat jag för mig...
  • 010809

Madam Mim:
    jodå, han varså duktig.. spran på en bit under 3 h =)

ja, vad kul.. jag kommer nog oxå ha lite brunt i mitt tema..
    jag ska nog inte ha så mycket limegrönt, som det ser ut nu (ändrar mig hel tiden).. ska bara hitta nån bra tapet med limegrönt i till kort och dukar.. i övrigt blir det nog bara blommor i grönt..

ikea har ju fina små runda vaser i härlig grönfärg, om du inte sett dem..

• Havsro

jag har absolut idétorka just nu..allt känns...jobbigt...eller ja..det kanske är för att jag sällan får tid med gubben att planera.. :(

Just nu ligger catering o klänning i borde-ta-tag-i-skålen....

Hur går det för er andra?

• Vill nu
    Havsro skrev 2008-10-02 18:52:22 följande:
    jag har absolut idétorka just nu..allt känns...jobbigt...eller ja..det kanske är för att jag sällan får tid med gubben att planera.. :(Just nu ligger catering o klänning i borde-ta-tag-i-skålen....Hur går det för er andra?
    Är i ungefär samma situation som dig... fast jag och sambon har all tid i världen tillsammans på kvällar och helger att planera... Vet inte riktigt var jag ska börja, samtidigt som jag börjar få panik för att inget blir gjort!

har iaf lyckats boka band till festen nu, så nu är kyrka, präst, festlokal och band klart!

Känner också att det är catering och klänning som är nästa steg, men det känns lite tungt att ta tag i då det ska bokas tider för diskussioner och provningar, så man kan inte bara sköta det snabbt hemifrån...
  • Havsro

Håller helt med...tänk om man kunde prova klänningar virituellt...det vore nått.. eller ha samtal med catering på msn..nåja - framtiden.. ;)

Band?! Va kul! Va blir det för några? Någon ni känner?

• umekicki79

Tack för alla tips om var jag kan få tag på askarna. Jag har varit runt på alla ställen i Umeå redan och de har inte den modell av ask jag söker. Har hittat "naturfärgade" på Panduro som jag funderar på att spraya vita.
    Vi kommer att ha ett mycket litet bröllop den 21 februari 2009 med 11 vuxna + 3 barn bjudna, så vi behöver bara 6 askar. Eftersom det blir så få inbjudningskort att göra, tänkte jag lyxa lite.... :D Jag är mycket sugen på att sätta igång med lite pyssel!!!!

• Madam Mim

Jag vill jätte gärna börja ta tag i saker men eftersom lokalen vi vill ha inte går att boka förren årsskiftet så känns det som jag får lov att vänta, vare sig jag vill eller inte. Jag hoppas kunna gå ner några kilo så jag avvaktar med att prova klänning. Är lite sugen på att beställa en kinaklänning men vet inte om jag vågar. Får suga på den karamellen ett tag.
    Detta är vi är klara med: En ungefärlig budget (65 000 , färgtema, (brunt, naturvitt och limegrönt) gästlistan är nästan klar, präst bokad (vän) Solosångare under vigseln. Vi vill ha grillbuffe som vi förbereder själva men vi måste fixa några kockar som vill jobba lite svart. Hur långt har ni kommit? Har ni förslag på vad jag kan få avklarat utan att ha lokal?

• Havsro

M Mim:Tycker du kommit långt jag! :) Vi har väl mest bara kyrka klar.. eller ja plus min ring då.

Är också sugen på att beställa en klänning..men också lite feg - å andra sidan tänker jag lite som så att 2000-2500:- kan man lätt spara ihop på små saker...och det vore ju häftigt att kunna mer eller mindre rita upp sin egen! :D

Gästlista ganska klar..skulle behöva skära lite..

Måste säga att det jobbigaste är ändå maten...suck...Man vill ju att det ska bli bra!

• Vill nu
    Havsro skrev 2008-10-03 09:04:14 följande:
    Håller helt med...tänk om man kunde prova klänningar virituellt...det vore nått.. eller ha samtal med catering på msn..nåja - framtiden.. ;)Band?! Va kul! Va blir det för några? Någon ni känner?
    Vi ska ha ett band som heter The Women. En klasskompis från grundskolan är med där, och de är så himla bra! Spelar 60-tals musik, så vi hoppas att det attraherar alla åldrar! Har ju gäster från 20-83 år, så det är lite bökigt att få ihop! Det går att tjuvlyssna lite på www.thewomen.se om ni är nyfikna!
Svar på tråden Böllop Umeå 2009!