Böllop Umeå 2009!
Var har ni varit och provat klänningar? Några bra tips?
Förresten, nån som har nåt bra tips på solist till kyrkan? Har ingen aning om var man hittar en sån!
Sara o Butterfly:
Tusen tack för tips och svar! Är ungefär vad vi tänkt oss betala, så jag ska verkligen kolla upp båda!
vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
070809: 1 augusti i Strömbäck
umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
Här har det också stått still lite ett tag, men så insåg vi att det är ju typ 4 mån kvar, så det är dags att lägga på ett kol!
Var ut i helgen och shoppade näbbklänning till dottern och slips till sambon. Och igår träffade vi cateringfirman samt beställde inbjudningskort. Så skönt, för nu känns det som de största bitarna är fixade !(förutom klänningen...)
vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
010809: 1 augusti i Strömbäck
umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
Då var det rättat! Bara att kopiera in texten ovan till sitt inlägg och fylla på med sig själv!
Jag vet att man bokar tid på Änglalikt, men de andra har jag inte kolla på... Nån som vet hur det funkar på Högidskläder? De har ju lite svåra öppettider också...
Vad kul med en till! Vi har ju nästan samma färgtema, fast vi har silver i stället för grått!
Officiersmässen på I20 är ju jättefin och rätt stor har jag för mig, men jag vet tyvärr inte om det är tillåtet att ha caterimg där...
Vi har också pratat med Anna, underbar människa! Efter en stund med henne sråd har vi till 99% bestämt oss för att strunta i bröllopssvit och ta 2 nätter i vanligt hotellrum i stället... Kostar bra mycket mindre pengar än en natt i svit, som man förhoppningsvis inte kommer så tidogt till! Annars var vi inne på Stora Hotellet, innan dess. Jättefint!
Så du har också förälskat dig i flr dyr klänning... Har också surfat runt och fastnat för en Maggie Sottero. har inte budgeterat för en klänning för 10-15000... Ska dock ta mig i kragen och börja prova snart, så kanske man hittar något man gillar ändå, annars får det bli kinavarianten...
Ja, det är inte länge kvar nu! Ni som varit på högtidskläder, behöver man boka tid, eller är det bara att gå dit?
Var har du hittat din klänning?
Då var fotograf bokad! SÅ SKÖNT! Ska försöka få tag på Änglalikt och se om de har nån tid för klänningsprovning i helgen, och så blir det nog en tur på Högtidskläder antingen nu iceckan eller nästa...
Hur lång tid tar det med klänningsprovning förresten? Hinner man på en lunch?
mymelody:
Vad kul att ni gillade lokalen! Gick det att lösa med catering, eller tar ni maten därifrån i så fall?
Kul att pröva klänning! Har bokat tid på Änglalikt den 15:e, och ska nog ringa Högtidskläder och boka då, för att vara på säkra sidan! Är lite nervös för det här med provning faktiskt!