Inlägg från: Sellen |Visa alla inlägg
  • Sellen

Annorlunda/mindre bröllopstillställning

Vet inte om det här hamnar rätt men jag testar i alla fall...

Vi har börjat fundera på ett mindre bröllop, inte i antal gäster (ca 70 personer), men i hur det tar sig efter vigseln. Har läst någon tråd (som jag nu inte hittar) där man efter kyrkan bara minglade en stund och kanske efter nån timme så bröt bröllopsparet och "festen" upp. Vi har pratat och kommit fram till att det ultimata för oss hade varit pinic i det gröna efter vigseln men det är ju så väderberoende...

Snälla, har ni några förslag på hur man kan göra bröllopsfesten lite "mindre" men ändå mysig?

• Svar på tråden Annorlunda/mindre bröllopstillställning
  • Sellen

Tack för att du beskrev ert bröllop så ingående Paeonia! Det måste ha varit din tråd jag läste för några dagar sen. Ert bröllop låter verkligen fantastiskt! Precis något sånt skulle vi kunna tänka oss!

Kikade på dina bröllopsbilder också! Vilken härlig grön färg ni har i era kläder etc. Jag älskar grönt, så vem vet, kanske snor jag både de ena och det andra idén från dig! :)

Någon annan som haft ett "annorlunda" bröllop?

• Sellen

Wow! Tyckte din klänning var snygg först, men när jag såg "baksidan"... Urläckert med det gröna mot det vita!!
    Jag kikar vidare! :)

• Sellen

Cross: Ja, vi skulle vilja ha det lite enklare, men precis som du säger så spelar det ingen roll om man har middag för 20 eller 80 personer så därför tänkte vi göra det i lite mindre skala istället.

Paeonia: Känner ni att ni hann prata med alla 80 gästerna efteråt? (Lägg gärna ut din mammas bilder sen!)

Cristal: Låter som ett skönt upplägg! Lite mat och tårta, men ändå på stående fot så blir det lite "lättsammare".

Kul ni andra också som verkar köra på mingel efter vigseln. Vi skulle dock såå gärna mingla och kanske äta lite lätt UTOMHUS. Men, man kan ju inte förvänta sig att det ska vara soligt den dagen man gifter sig. Församlingshemmet vid kyrkan där vi tänkt gifta oss känns ganska tråkig, men känns det inte som om att om man bestämmer sig för att åka till en annan lokal efter vigseln för att umgås en stund så krävs det en längre fest. Hur tänker ni?

Eller, ge mig tips på hur man "gömmer" en mindre vacker lokal med tyger etc! :)

Fler tips på upplägg av bröllopsfest/mingel/etc mottages tacksamt!

• Sellen

Ja du Gottekorven, ett tält ifall vädret blir tråkigt vore nog bra. Paeonia, hade ni någon reservplan ifall regnet hade öst ner på er fina dag? Stugan som tillhörde kyrkan?
    Man kanske skulle leta kyrka efter omgivning och fina lokaler runtomkring istället...

Svar på tråden Annorlunda/mindre bröllopstillställning