Inlägg från: Bröllop år 2010 |Visa alla inlägg
  • Bröllop år  2010

Annorlunda/mindre bröllopstillställning

Hej alla! Vi har tänkt att göra något liknande! Tänkte ha vigseln vid två tiden och efteråt bjuda på brudskål och jordgubbar eller ngt liknande! Eventuellt lite snittar eller ngt annat lättare (tips emottages varmt). Och även kaffe och tårta! Vi har även tänkt tanken att man istället för snittar ha typ kak/godisbuffe med tårta. Men som sagt tips sökes!
    Efter detta, vet ej vad klockan kan ha hunnit bli, så tänkte vi ha middag bara för våra syskon, föräldrar och eventuellt nära vänner! Fast jag skulle mycket väl bara kunna fira själva, jag och min blivande .

Roligt att läsa att fler har gjort eller kommer göra ngt liknande! SÅ bra! Här kan vi ju utbyta lite tips och ideér!
    Toppentråd TS .

Vi håller på och försöker bestämma ett datum och bröllopet kommer antagligen ske redan nästa år!

• Bröllop år  2010

Vårt församlingshem är också rätt så tråkigt. I alla fall utanpå. Innuti är det ganska neutralt, helt ok med andra ord. Däremot så fick jag höra att man inte får servera någon alkohol . Och det känns ju lite tråkigt eller?? Brudskålen vill man ju inte ha alkoholfri! Eller vad tycker ni??

• Bröllop år  2010

IdaälskarLennart: Det låter väldigt likt som vi planerar att ha det! Bara det att jag vill ha brudskål med alkohol, men vi får se! Vi har ju planer att vara i en lokal som tillhör kyrkan och där tillåts ingen alkohol. Ska prata med dem igen! Nu handlar det ju bara om ett glas! Men men! Annars får vi köra helt alkoholfritt med!

Svar på tråden Annorlunda/mindre bröllopstillställning