Inlägg från: Pearldrop |Visa alla inlägg
  • Pearldrop

Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)

Alltså att inte välja din bästa vän pga hon har piercingar/tatueringar tycker jag låter otroligt gement ärligt talat. Du måtte väl älska henne trots att hennes utseende??

Om du inte vill ha henne bredvid dig på fotot, alltså nej jag har svårt att förstå dig.

Men om det med fotot är så viktigt: Ta ett på bara dig och din m2b då!

Och att hon inte är jättekyrklig.. alltså, hon vill nog vara med om sin bäste väns bröllop, även om det råkar vara en kyrklig cermoni..

• Pearldrop

Ja det låter otrolgit jobbigt, men vad är viktigast, ett "perfekt" foto, eller dela dagen med din bäste vän?

Beroende på vad hon har för piercingar kan hon ju ta ur dem vid fotograferingen, om hon själv går med på det..

• Pearldrop
    esset50 skrev 2008-08-10 20:59:46 följande:
    Vill nu skrev 2008-08-10 20:53:50 följande:
    Varför ska du känna dej trångsynt?Alla älskar inte piercingar/tatueringar.Förstår "problemet", men inte ska du skämmas.
    Alltså man måste inte gilla piercingarna för att gilla personen, det gäller ju att kunna se bortom sånt. Annars skulle alla gå runt med tonvis av fördomar!

Det gäller att kunna släppa saker, att inse att det är känslorna, upplevelserna och de nära och kära som betyder något, i ALLA sammanhang!

Och det är inte så lätt som det låter ;)

Hoppas det går bra för dig Vill nu!
  • Pearldrop

Vill nu skrev 2008-08-10 21:13:29 följande:

Tack! Gick och hämtade mobilen med ett mms på henne som jag fick igår, för att se om det var så hemskt ändå, och undrar bara "vad håller jag på med??!" Klart denna underbara människa ska vara min tärna om hon bara vill! Får väl be henne att ta så "osynliga" smycken hon kan och av plocka ur de som går, så blir det en liten kompromiss, om jag inte kommer över denna hang-up till 100%
    På dig låter det som det kommer lösa sig hur fint som helst :)
    Man är stark som människa och man utvecklas genom att komma förbi sina (och andras) hinder!
  • Pearldrop

PennyJenny Vad gör du just nu då?
    Hon sa ju själv att hon behövde en väckarklocka, och jag har då bollat med henne.

• Pearldrop

Tack, nu förstår jag även dig bättre.
    Och håller med, nu läste jag inte vad de andra skrev faktiskt så om jsut deras inlägg tänker jag inte skriva nånting om.

Det är ju respons/väckarklocka/hjälp man vill få, inte kritik även om man får vara beredd på det också. Men det finns ju kritik och kritik menar jag.

• Pearldrop

Jag är undersköterska inom äldrevården och jag har träffat en enda människa som klagat på mina piercingar på fem år, annars får jag höra att de är fina och annorlunda, att de passar mig :)

För mig är det smycken, som vanliga örhängen som också ansågs "omoraliskt" och "fult" innan de blev accepterade.

Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)