• Vill nu

Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)

Vi har nyligt börja planera bröllop, och nu har vi kommit till punkten att välja tärna och marsalk. Sambon valde rätt snabbt, men jag har jätteproblem!

Har inte supermånga tjejkompisar (förutom arbetskamrater) då jag för n¨gra år sen flyttade och tappadekontakten med de flesta hemifrån...
    Min allra bästa vän, är ju den jag helst skulle vilja ha till tärna, men samtidigt är hon helt otänkbar!
    Nu kommer ni säkert att skratta åt mig, men det är så! Hon är först och främst inte så mycket för kyrkobröllop, då hon är så mycket icke-troende det bara går att bli. Dessutom är hon rejält piercad (hon har typ 8 stycken i ansiktet...) och tatuerad, och även om jag älskar henne så är det inte det ansiktet jag vill ha bredvid mig vid altaret och på korten... *skäms*
    I Övrigt har jag nog bara brorsans tjej, som gjort slu och blivit tillsammans igen hit och dit under de senaste månaderna, men tydligen är tillsammans nu (de har varit tillsammans i 4 år), men hur säkert känns det att de är ett par i mars då?) och sen har vi sambons brors tjej, som jag nyss börjat lära känna (de har varit tillsammans i två år och har nyss fått barn, så hon lär ju bli kvar, men vi har inte umgåtts så mycket innan då de bott på annan ort).
    Vem ska jag välja? Vill ju ha en tärna i brudföljet, då sambon ska ha marsalk!

• Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)
  • esset50

Jag hade ingen självklar tärna, så jag jade ingen alls.

Det är olika hur det ser ut, en del har flera var, vissa inga alls och ytterligare några har endast tärna/marskalk. Vissa har näbbar och andra inte...
    Inget konstigt alls.

Å andra sidan: din ickekyrkliga kompis kanske kan "offra" sig för din skull? Beror säkert på hur mkt hon får behålla av sin personlighet.

• U2s

Jag tycker att du ska ta din bästa kompis som hon är. Det gör du väl annars? Hon är ju ändå din bästa vän?! Hon kanske blir jätteledsen annars.
    För du älskar väl henne för den hon är?!

• Pearldrop

Alltså att inte välja din bästa vän pga hon har piercingar/tatueringar tycker jag låter otroligt gement ärligt talat. Du måtte väl älska henne trots att hennes utseende??

Om du inte vill ha henne bredvid dig på fotot, alltså nej jag har svårt att förstå dig.

Men om det med fotot är så viktigt: Ta ett på bara dig och din m2b då!

Och att hon inte är jättekyrklig.. alltså, hon vill nog vara med om sin bäste väns bröllop, även om det råkar vara en kyrklig cermoni..

• Vill nu
    esset50 skrev 2008-08-10 20:40:14 följande:
    Jag hade ingen självklar tärna, så jag jade ingen alls.Det är olika hur det ser ut, en del har flera var, vissa inga alls och ytterligare några har endast tärna/marskalk. Vissa har näbbar och andra inte...Inget konstigt alls.Å andra sidan: din ickekyrkliga kompis kanske kan "offra" sig för din skull? Beror säkert på hur mkt hon får behålla av sin personlighet.
    Tror säker att hon skulle ställa upp om jag frågade, men JAG stör mig på hennes piercingar. Tycker faktiskt inte att det är fint, och även fast hon var min första "självklara" tanke, såstör den lilla detaljen mig så mycket att jag inte vet om jag kan komma över det! Skäms över min egen trångsynthet!
  • Vill nu
    U2s skrev 2008-08-10 20:46:42 följande:
    Jag tycker att du ska ta din bästa kompis som hon är. Det gör du väl annars? Hon är ju ändå din bästa vän?! Hon kanske blir jätteledsen annars.För du älskar väl henne för den hon är?!
    Klart jag älskar henne för den hon är! Det är ju DÄRFÖR jag älskar henne! Har bara fått denna "hang-up" pga av att jag har en så tydlig bild på hur jag vill att det ska vara! Hade hon haft bara en elelr två hade jag absolut inte stört mig alls, då även sambon är piercad i ögonbrynet!
    Men jag känner ju att ni hr rätt, och jag VET att jag är knäpp. Måste bara försöka komma över detta, trro jag...
  • baver

jag har två bästa vänner som jag sagt till att vara tärnor...med allt vad det inebär utom just gåendet i kyrkan..det kändes konstigt att säga tilld em vad de ska ha på sig och se lika ut och det ena med det andra, men de är ändå mina närmaste och de känner också att de vill vara med under förberedelserna under dagen men att de hellre sitter i bänken och tittar på under själva akten. min m2b valde fort sin bestman och vi har bestämt att han ska ta hand om min bukett också. känns helt rätt, lite roligt och avslappnat sådär

• Pearldrop

Ja det låter otrolgit jobbigt, men vad är viktigast, ett "perfekt" foto, eller dela dagen med din bäste vän?

Beroende på vad hon har för piercingar kan hon ju ta ur dem vid fotograferingen, om hon själv går med på det..

• furillen

jag håller med om tidigare inlägg, fråga din bästa vän!!! vad spelar det för roll hur hon ser ut?? du kommer ju dessutom få massvis med bilder på bara er också. och jag kan inte tänka mig att hon skulle tacka nej för att hon är okyrklig. inte om hon är din bästa vän. var bara glad att du har någon som du kan se på på det viset. vårda det och var glad över det!!
    (jag frågade en tjej som jag varit kompis med från och till under ett gäng år men kanske inte helt naturligt såg som en bästis. det hela slutade med att hon sket i att göra en möhippa och sen när jag talade om hur ledsen jag blev över det så kom hon inte på bröllopet och har inte hört av sig än.. önskar att jag hade haft en "bästa vän" jag kunde lita på!)

• Vill nu
    Pearldrop skrev 2008-08-10 20:50:47 följande:
    Alltså att inte välja din bästa vän pga hon har piercingar/tatueringar tycker jag låter otroligt gement ärligt talat. Du måtte väl älska henne trots att hennes utseende??Om du inte vill ha henne bredvid dig på fotot, alltså nej jag har svårt att förstå dig.Men om det med fotot är så viktigt: Ta ett på bara dig och din m2b då! Och att hon inte är jättekyrklig.. alltså, hon vill nog vara med om sin bäste väns bröllop, även om det råkar vara en kyrklig cermoni..
    Jag känner mig som världens sämsta människa för att jag hängt upp mig så mycket på detta. KLart jag älskar henne, men jag har alltid haft en bild av hur jag och alla andra ska se ut på min bröllopsdag. Tror att det är därför jag hakat upp mig. Ni har fått mig att inse hur jäkla töntigt det är, och ska sälvklart försöka arbeta mig förbi detta, och fråga henne! Kan ju ändå inte få allt som jag planerat det sen jag var 10 år! Är ju inte ens samma kille jag ska gifta mig med!

Tack för de hårda orden - ni fick mig att vakna upp!
  • esset50

Vill nu skrev 2008-08-10 20:53:50 följande:

Tror säker att hon skulle ställa upp om jag frågade, men JAG stör mig på hennes piercingar. Tycker faktiskt inte att det är fint, och även fast hon var min första "självklara" tanke, såstör den lilla detaljen mig så mycket att jag inte vet om jag kan komma över det! Skäms över min egen trångsynthet!
    Varför ska du känna dej trångsynt?
    Alla älskar inte piercingar/tatueringar.

Förstår "problemet", men inte ska du skämmas.
Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)