• Vill nu

Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)

Vi har nyligt börja planera bröllop, och nu har vi kommit till punkten att välja tärna och marsalk. Sambon valde rätt snabbt, men jag har jätteproblem!

Har inte supermånga tjejkompisar (förutom arbetskamrater) då jag för n¨gra år sen flyttade och tappadekontakten med de flesta hemifrån...
    Min allra bästa vän, är ju den jag helst skulle vilja ha till tärna, men samtidigt är hon helt otänkbar!
    Nu kommer ni säkert att skratta åt mig, men det är så! Hon är först och främst inte så mycket för kyrkobröllop, då hon är så mycket icke-troende det bara går att bli. Dessutom är hon rejält piercad (hon har typ 8 stycken i ansiktet...) och tatuerad, och även om jag älskar henne så är det inte det ansiktet jag vill ha bredvid mig vid altaret och på korten... *skäms*
    I Övrigt har jag nog bara brorsans tjej, som gjort slu och blivit tillsammans igen hit och dit under de senaste månaderna, men tydligen är tillsammans nu (de har varit tillsammans i 4 år), men hur säkert känns det att de är ett par i mars då?) och sen har vi sambons brors tjej, som jag nyss börjat lära känna (de har varit tillsammans i två år och har nyss fått barn, så hon lär ju bli kvar, men vi har inte umgåtts så mycket innan då de bott på annan ort).
    Vem ska jag välja? Vill ju ha en tärna i brudföljet, då sambon ska ha marsalk!

• Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)
  • HurraViSkaGiftaOss

Jag förstår att du inte vill ha en massa piercingar på ditt bröllopskort! Det är faktiskt inget konstigt om det inte är din stil.
    Om du är vän med din brors flickvän kanske hon är ett bra alternativ. Eller din sambos brors flickvän.
    Usch vad jobbigt. Ta den du trivs bäst med!

• Vill nu
    esset50 skrev 2008-08-10 20:59:46 följande:
    Vill nu skrev 2008-08-10 20:53:50 följande:
    Varför ska du känna dej trångsynt?Alla älskar inte piercingar/tatueringar.Förstår "problemet", men inte ska du skämmas.
    Känner mig trångsynt då hon "duger"i alla sammanhang utom detta...
  • Vill nu
    Varför ska du känna dej trångsynt?Alla älskar inte piercingar/tatueringar.Förstår "problemet", men inte ska du skämmas.
    Känner mig trångsynt då hon "duger"i alla sammanhang utom detta...
  • Vill nu
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-08-10 21:00:15 följande:
    Jag förstår att du inte vill ha en massa piercingar på ditt bröllopskort! Det är faktiskt inget konstigt om det inte är din stil.Om du är vän med din brors flickvän kanske hon är ett bra alternativ. Eller din sambos brors flickvän.Usch vad jobbigt. Ta den du trivs bäst med!
    Har ju både piercin och tatuering själv, men på ställen som går att dölja...
    Får se hur jag gör... Ska pejla läget lite.... Behöver ju inte bestämma mig idag!
    Sitter här och gråter för att jag har sån ångest över detta beslut! Kanske inte blir någon alls till slut ändå!
    Skulle jättegärna ta brorsans tjej, men hur pinsamt blir inte det på en skala om de hunnit göra slut igen då??!
  • Pearldrop
    Alltså man måste inte gilla piercingarna för att gilla personen, det gäller ju att kunna se bortom sånt. Annars skulle alla gå runt med tonvis av fördomar!

Det gäller att kunna släppa saker, att inse att det är känslorna, upplevelserna och de nära och kära som betyder något, i ALLA sammanhang!

Och det är inte så lätt som det låter ;)

Hoppas det går bra för dig Vill nu!
  • Vill nu
    Pearldrop skrev 2008-08-10 21:07:22 följande:
    Alltså man måste inte gilla piercingarna för att gilla personen, det gäller ju att kunna se bortom sånt. Annars skulle alla gå runt med tonvis av fördomar!Det gäller att kunna släppa saker, att inse att det är känslorna, upplevelserna och de nära och kära som betyder något, i ALLA sammanhang!Och det är inte så lätt som det låter ;)Hoppas det går bra för dig Vill nu!
    Tack! Gick och hämtade mobilen med ett mms på henne som jag fick igår, för att se om det var så hemskt ändå, och undrar bara "vad håller jag på med??!" Klart denna underbara människa ska vara min tärna om hon bara vill! Får väl be henne att ta så "osynliga" smycken hon kan och av plocka ur de som går, så blir det en liten kompromiss, om jag inte kommer över denna hang-up till 100%
  • Tx2

Mitt problem är att jag har för många att välja mellan och vill inte göra ett val (ett tjejkompis-gäng som består av fem tjejer där jag inte bara vill välja en) och en gammal vän, vars dotter jag skall ha som brudnäbb. Lutar åt att alla kommer få var tärnor o med mig under dagen, men kanske inte gå med i brudföljet (tror att det känns fel när 10% av gästerna ingår i brudföljet).

Men angående ditt val, är det någon speciell som du skulle vilja ha med dig under dagen? Som hjälper till med kläderna, ser till att du får vatten o mat idag o säger uppmuntrande ord? Finns det någon möjlighet att hon skulle kunna ta ut några piercingar för att göra dig gladare, jag misstänker att hon känner till att du inte är helt glad över alla piercingarna hon har? Alt är att hon är med innan men inte i följet. Finns inget måste att man måste ha en tärna.

• Tit

Jag ville inte välja mellan mina vänner, ingen var självklar. Därför valde jag släktingar; min dotter, min systerdotter och min m2b lillasyster.

Jag tycker inte att du ska ta dig an kritiken om att välja bort bästisen. Bara för att det är ens bästa vän som man älskar behöver ju inte innebära att hon "passar" till allt. Det låter ju inte som om det är en tjej som skulle ha så jättestor lust till det heller. Hon kan ju få ett annat hedersuppdrag.

• Vill nu

Tack alla för era åsikter!

Ska nog sova på saken, och se hur det känns i morgon! Som sagt, det finns ju andra uppdrag som är minst lika "viktiga", men på nåt sätt är hon den enda som känns rikigt rätt som tärna, men ändå fel...
    Komplicerat!!!

Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)