• Vill nu

Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)

Vi har nyligt börja planera bröllop, och nu har vi kommit till punkten att välja tärna och marsalk. Sambon valde rätt snabbt, men jag har jätteproblem!

Har inte supermånga tjejkompisar (förutom arbetskamrater) då jag för n¨gra år sen flyttade och tappadekontakten med de flesta hemifrån...
    Min allra bästa vän, är ju den jag helst skulle vilja ha till tärna, men samtidigt är hon helt otänkbar!
    Nu kommer ni säkert att skratta åt mig, men det är så! Hon är först och främst inte så mycket för kyrkobröllop, då hon är så mycket icke-troende det bara går att bli. Dessutom är hon rejält piercad (hon har typ 8 stycken i ansiktet...) och tatuerad, och även om jag älskar henne så är det inte det ansiktet jag vill ha bredvid mig vid altaret och på korten... *skäms*
    I Övrigt har jag nog bara brorsans tjej, som gjort slu och blivit tillsammans igen hit och dit under de senaste månaderna, men tydligen är tillsammans nu (de har varit tillsammans i 4 år), men hur säkert känns det att de är ett par i mars då?) och sen har vi sambons brors tjej, som jag nyss börjat lära känna (de har varit tillsammans i två år och har nyss fått barn, så hon lär ju bli kvar, men vi har inte umgåtts så mycket innan då de bott på annan ort).
    Vem ska jag välja? Vill ju ha en tärna i brudföljet, då sambon ska ha marsalk!

• Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)
  • Vill nu
    Tx2 skrev 2008-08-10 21:20:40 följande:
    Mitt problem är att jag har för många att välja mellan och vill inte göra ett val (ett tjejkompis-gäng som består av fem tjejer där jag inte bara vill välja en) och en gammal vän, vars dotter jag skall ha som brudnäbb. Lutar åt att alla kommer få var tärnor o med mig under dagen, men kanske inte gå med i brudföljet (tror att det känns fel när 10% av gästerna ingår i brudföljet).Men angående ditt val, är det någon speciell som du skulle vilja ha med dig under dagen? Som hjälper till med kläderna, ser till att du får vatten o mat idag o säger uppmuntrande ord? Finns det någon möjlighet att hon skulle kunna ta ut några piercingar för att göra dig gladare, jag misstänker att hon känner till att du inte är helt glad över alla piercingarna hon har? Alt är att hon är med innan men inte i följet. Finns inget måste att man måste ha en tärna.
    Ja, det kanske blir lite glest i raderna om 10% av gästerna trskar i brudföljet! Jobbigt när man inte har det självklart! Men det lär nog lösa sig för oss!
  • Lillsnufflan

Vill nu skrev 2008-08-10 21:13:29 följande:

Tack! Gick och hämtade mobilen med ett mms på henne som jag fick igår, för att se om det var så hemskt ändå, och undrar bara "vad håller jag på med??!" Klart denna underbara människa ska vara min tärna om hon bara vill! Får väl be henne att ta så "osynliga" smycken hon kan och av plocka ur de som går, så blir det en liten kompromiss, om jag inte kommer över denna hang-up till 100%
    Jag tycker att du gör rätt. Jag har min syster som tärna och hon tycker riktigt illa om kyrkbröllop som fenomen, men när det gäller mitt bröllop vill hon självklart stå vid min sida i alla fall.

Förresten tror jag att du kommer att ångra dig om du inte har din bästa vännina med dig framme vid altaret, piercingar eller ej. Förresten behöver ni ju inte ha hela brudföljet med på fotona. Visst kan det vara trevligt att ha något foto på hela följet, men de flesta fotona kan ni ju bara ta på dig och din m2b, så blir de piercingfria
  • countrypie

klart du ska ha din bästa vän, men förstår vad du menar... skulle hon kunna tänka sig att ta ut smyckena den dagen kanske? om det är för bldernas skull?

min bästa vän skulle kunna dyka upp med smutsigt hår och tusen olika färger på sig, men det är ju hon! och jag gillar ju henne som hon är.... men jag kommer be henne tvätta håret till bröllopet (även om hon kommer bli sur först för kommentaren...)

• Pankakan

Jag tycker att det är riktigt oförskämt och ytligt av dig att inte vilja ha henne brevid dig på ditt bröllop pg av hennes stil och utseede! Det är nog bland det värsta jag har hört här på BT. Du borde skämmas.

• Masha

Förtjänar DU att ha henne som tärna med den inställningen? Hur skulle hon reagerat om hon läst ditt inlägg?

• Angelikasen

Nu är det ju så att under den här dagen om någon så har man ju rätt att bestämma ALLT själv, inklusive vem man anser passar som tärna.
    Är hon en riktig vän och du känner att hon finns där för dig, kan du ju alltid prata med henne om piercingarna. Hon förstår säkert, jag menar, hon känner ju dig och vet vad du står för och vilken stil du har, och du skulle väl knappast bli arg på henne om hon, när hon ev gifter sig, bad dig ha på dig vissa kläder för att det skulle passa henne bättre. Du kanske inte riktigt skulle ha lust, men då är det ju upp till dig att antingen göra din kompis till viljes på hennes bröllopsdag eller tacka nej.
    Jag blir så trött på alla som tycker att man ska anpassa sitt bröllop efter vad andra tycker och tänker, det är ju inte dom som gifter sig och jag lägger mig inte i hur dom vill ha det på sin bröllopsdag.

• Loving you

Hej! :)
    Jag tycker inte att dej ska ta åt dej av all hård kritik som du får i den här tråden.
    Jag förstår dej absolut, det känns som att du tänker exakt som jag skulle ha tänkt.
    Jag förstår det där med att man har planerat o tänkt sej precis hur det ska vara o se ut. DEt är ju trots allt den största dagen i en tjejs liv :P (känns det som iaf) så man vill ha allt perfekt. En sån detalj kan förstöra allt man har byggt upp i sina drömmar.
    Men jag tycker ändå att du ska ta din bästa vän!! Självklart ska hon ta ut alla piercingar som bara går, det får hon offra för dej. Men du kommer ångra dej senare om du inte hade henne på bilderna, när ni ser tillbaka o minns. De minnen man vill ha av den dagen vill man ju ha tillsammans med de som betyder mest. När du blir äldre spelar nog inte perfekta bilder lika stor roll heller.. Men du måste absolut ta många bilder utan henne oxå :)
    Så skulle iaf jag ha gjort.

• Vill nu
    Masha skrev 2008-08-10 22:52:45 följande:
    Förtjänar DU att ha henne som tärna med den inställningen? Hur skulle hon reagerat om hon läst ditt inlägg?
    Hon vet nog redan hur jag tänker... Vi har en så öppen relation, och har pratat löst om detta innan det var aktuellt för mig att gifta mig! Vi har våra olikheter, och saker som vi helt eenkelt inte kan förstå om varandra, men samtidigt accepterar vi våra olikheter. Jag vet dessutom att det finns situationer då hon skulle tänka sig för innan hon tog med mig också!
  • Vill nu

Loving you skrev 2008-08-11 04:19:51 följande:

Hej! :)Jag tycker inte att dej ska ta åt dej av all hård kritik som du får i den här tråden.Jag förstår dej absolut, det känns som att du tänker exakt som jag skulle ha tänkt.Jag förstår det där med att man har planerat o tänkt sej precis hur det ska vara o se ut. DEt är ju trots allt den största dagen i en tjejs liv :P (känns det som iaf) så man vill ha allt perfekt. En sån detalj kan förstöra allt man har byggt upp i sina drömmar. Men jag tycker ändå att du ska ta din bästa vän!! Självklart ska hon ta ut alla piercingar som bara går, det får hon offra för dej. Men du kommer ångra dej senare om du inte hade henne på bilderna, när ni ser tillbaka o minns. De minnen man vill ha av den dagen vill man ju ha tillsammans med de som betyder mest. När du blir äldre spelar nog inte perfekta bilder lika stor roll heller.. Men du måste absolut ta många bilder utan henne oxå :)Så skulle iaf jag ha gjort.
    Jo, det känns nog som om vi tänker rätt lika! Har nu sovit på saken och kommit fram till att jag ska prata med henne. När jag frågar henne ska jag lägga fram mina önskemål om att göra piercingarna så "osynliga" somm öjligt, och sen får hon bestämma sig utifrån det!
  • slävik

Jag håller med Pankakan, det här är riktigt skammligt och så jävla ytligt, betyder utseendet verkligen så mycket för dig. fan vad irriterad jag blir på nån`t. USCH!!! dåliga människa!!

Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)