• Vill nu

Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)

Vi har nyligt börja planera bröllop, och nu har vi kommit till punkten att välja tärna och marsalk. Sambon valde rätt snabbt, men jag har jätteproblem!

Har inte supermånga tjejkompisar (förutom arbetskamrater) då jag för n¨gra år sen flyttade och tappadekontakten med de flesta hemifrån...
    Min allra bästa vän, är ju den jag helst skulle vilja ha till tärna, men samtidigt är hon helt otänkbar!
    Nu kommer ni säkert att skratta åt mig, men det är så! Hon är först och främst inte så mycket för kyrkobröllop, då hon är så mycket icke-troende det bara går att bli. Dessutom är hon rejält piercad (hon har typ 8 stycken i ansiktet...) och tatuerad, och även om jag älskar henne så är det inte det ansiktet jag vill ha bredvid mig vid altaret och på korten... *skäms*
    I Övrigt har jag nog bara brorsans tjej, som gjort slu och blivit tillsammans igen hit och dit under de senaste månaderna, men tydligen är tillsammans nu (de har varit tillsammans i 4 år), men hur säkert känns det att de är ett par i mars då?) och sen har vi sambons brors tjej, som jag nyss börjat lära känna (de har varit tillsammans i två år och har nyss fått barn, så hon lär ju bli kvar, men vi har inte umgåtts så mycket innan då de bott på annan ort).
    Vem ska jag välja? Vill ju ha en tärna i brudföljet, då sambon ska ha marsalk!

• Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)
  • Tooticki

Jag har bara läst trådstarten, inte alla inlägg.

Om hon duger att vara din bästa vän till vardags, varför duger hon då inte att vara din tärna på er stora dag? Hur skulle du känt om hon valt en annan person som tärna för att du är för tjock, för smal, för kort eller kanske har fel hårfärg?

Ni är förmodligen bästa vänner för att ni uppskattar varandras personligheter, och då spelar utseende ingen roll, det borde det inte göra denna dag heller!

• Pearldrop

Vill nu skrev 2008-08-10 21:13:29 följande:

Tack! Gick och hämtade mobilen med ett mms på henne som jag fick igår, för att se om det var så hemskt ändå, och undrar bara "vad håller jag på med??!" Klart denna underbara människa ska vara min tärna om hon bara vill! Får väl be henne att ta så "osynliga" smycken hon kan och av plocka ur de som går, så blir det en liten kompromiss, om jag inte kommer över denna hang-up till 100%
    På dig låter det som det kommer lösa sig hur fint som helst :)
    Man är stark som människa och man utvecklas genom att komma förbi sina (och andras) hinder!
  • PennyJenny

Ni som tycker att TS är så hemsk och ytlig, varför denna hårda attityd? Vart kommer man genom att klanka ner på någon annan som ni gör? TS skriver ju själv att hon inte gillar sin reaktion och vill ha någon att bolla med. Genom de svar hon fått här verkar hon ju ha kommit till en lösning och att satt sig över sin egen trångsynthet.

Sluta vara så himla fördömmande i korta små ilskna inlägg, ni är inte ett dugg bättre än den ni själva klankar på.

• Pearldrop

PennyJenny Vad gör du just nu då?
    Hon sa ju själv att hon behövde en väckarklocka, och jag har då bollat med henne.

• PennyJenny

Pearldrop, nu var det kanske inte ditt inlägg jag syftade på utan snarare Pankaka och Masha.

Och nej, det är väl klart att jag inte är bättre själv när jag säger till någon annan, men då kan aldrig någon säga åt någon något.

Men ibland blir jag så trött på folk som bara lägger sånna inlägg som eg inte ger ett dugg, att bara säga något i stil med "gud vilken dålig människa du är som tycker så" när man redan har sagt att man själv inte gillar sin inställning och vill ha hjälp. Inlägg av dem typen är ju knappast bollande som din snarare var.

• Pearldrop

Tack, nu förstår jag även dig bättre.
    Och håller med, nu läste jag inte vad de andra skrev faktiskt så om jsut deras inlägg tänker jag inte skriva nånting om.

Det är ju respons/väckarklocka/hjälp man vill få, inte kritik även om man får vara beredd på det också. Men det finns ju kritik och kritik menar jag.

• PennyJenny

Ja, det är skillnad på att bara tycka någon är kass och att tycka någon är kass och tala om varför och hjälpa personen till att bli bättre. Sånt har jag inget emot. Men att bara slänga ur sig "du är kass" är så löjligt på något sätt.

• Vill nu

Tack ni som gett mig er ärliga åsikt utan att gå till "personangrepp" och kalla mig usel och värdelös! Föredrar att ta åt mig av era åsikter och skaka av mig det andra, för nån usel människa är jag faktiskt INTE trots detta "snedsteg"!

Svar på tråden Jätteproblem med att välja tärna! PINSAMT problem! (ganska långt)