• mrsD

Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

Nu är vi inne på upploppet och endast några få kvar som fortfarande har dagen B framför sig!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

• Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5
  • AyBee

Nej Grund, jag får inte in som. Fattar ingenting. Har inte haft några som helst problem med de andra jag lagt in.....*skakar på huvudet*

• AyBee

31maj - ledsen att höra om radhuset men det kommer flera chanser!! Hoppas att ni finner något innan bäbis tittar ut. Hur mår du förresten?

• 31 maj 2008

Hej fina tjejerna!

Det är helt okej att det inte blev radhuset - nu väntar vi på att drömhuset ska komma ut för försäljning istället...

Astriden - är också nyfiken på hur det gick! Och hur var magplasket?

Skulle verkligen behöva röra lite mer på mig, och vattengympa eller nåt liknande känns som om det skulle vara passande. Ska kolla vad som finns häromkring.

Hur går det för er, Grund? Och hur är nya bilen? Nyfiken där med... Vi har bestämt oss för att det blir en VW Passat nu. Hårda strider i familjen mellan den och Audi A4. M gick med på Passaten om han fick välja till en bättre stereo... V70 var också med i diskussionen, men jag kände mig så liten och bilen kändes så stor när vi provkörde, så den gick bort av den anledningen.

• stenbruden

Halloj tjejer!

Har någon av er vart i Åre? Vi funderar på att åka dit i vinter för första gången..
    Tänkte ta tåget, är det bra? Vart ska man bo? Lite tips om ni har tar jag gärna emot!

Va synd med radhuset 31 maj men som du skriver, det kommer fer turer. Det var nog inte ment to be.

• 31 maj 2008

Härligt med Åre! Har varit där en gång, då lånade vi en kompis stuga och den låg i Åre Björnen (barnområdet). Där tycker jag inte att ni ska bo, men har inga direkta tips annars. Perfekt med tåget - man kommer upp utvilad och det stannar mitt i byn.

Är så sugen på skidåkning, får se om vi vågar släpa med oss en liten bebis bara...

• valkyriana

Förra året åkte jag och min man, Linnéa 11 mån och sebastian 7 år, min syster och hennes barn, Emilia 8 månader, Max 2 år och Alex 7 år samt min och syrrans pappa upp till sälen. Så delade vi upp oss i skidåknings och barnpassningsgrupper.
    Fungerade suveränt! Vill åka igen nu till vintern.

• stenbruden

Ja jag har förstått att det är mer barn familjer i Björnen. Hmm borde vara mer "röj" i Åre by då eller? Någon som vet?

Tåg känns som det bästa alt... köra hela den vägen är nog lite långt

Var det bra backar annars?? Är ju sååååå skönt med fjellen och skidåkning. Det var så längesen nu, vi har vart i solen istället det sista.. Så nu vill vi se snö igen O då kan man ju inte stanna hemma...

• 31 maj 2008

Väldigt bra skidåkning i Åre, härliga, längre backar än på andra ställen i Sverige.

Tror att Åre By är helt rätt att bo i för att ha nära till allt. Skönt med nära till backarna också.

• Astriden

god morgon tjejer,
    nu är jag uppe med tuppen igen började jobba redan igår.
    Känns ok även om jag nu är väääldigt trött på kvällarna.
    Jag hjälper ekonomichefen under en period nu när de byter affärssystem. Passar åerfekt att stanna till mitten ev oktober.
    Lite ovant att gå upp & piffa till mej efter att ha pyst runt i mysbyxor hemma

31 maj, Magplasket är underbart går varje måndag nu.
    Tränar, övar avslappning & profylax med ett gäng lika tjocka.
    Massagen jag va på är verkligen att rekomendera, underbart!
    Hur mår ni nu, börjat växa? vilken vecka är det nu?

Stenis, Åre är väldigt fint. Mycket röj & bra backar.
    När vill ni åka? Jag har bott i "centrum" både i privat stuga & på Diplomat som jag kan rekomendera.

Grund, spännande idag hoppas det blir toppfina golv!

• Grund

God morgon och Grattis till jobbet Astriden! Vad roligt och bra att det passar dig så bra nu.

Jag har bara varit i Åre 1 gång och det var när H och jag hade 1-årsdag så det är ett antal år sedan nu
    Tåget funkar hur bra som helst, perfekt att sova sig genom resan tycker jag. Vi bodde i någon stugby ganska nära centrum för jag minns att det var en kort promenad till torget där Peak mm ligger.

31 maj: Nya bilen är jättefin. H har redan tagit den en tur till Småland och han var mycket nöjd. På hans svensexa fick han köra Lamborghini och den växlar man med paddlar på ratten och det har Saaben också så han skojade och tyckte att det var ungefär samma
    Annars flyttar jag nog in i nya lägenheten idag så nu har jag "bott färdigt" i den gamla. Känns både kul och lite vemodigt.
    Golven är slipade så jag får se dem i eftermiddag. Synd att H åker på älgjakt ikväll, lite trist att flytta in själv.

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5