• måsadiket

Nåt kul att ge under talet

Hej,

Jag skall hålla tal på min dotters bröllop och skulle vilja ha tips på liten present att ge under talet, jag Är SÅÅÅ nervös och har svaårt att tala naturligt. Vore bra med tips på något roligt, vackert, bra-att-ha-grej inför det kommande livet med mannen och samma till honom, alltså någon minnesvärd(kul etc), för då kan jag hålla det i handen och tänka på det när jag skall tala,blir lite lättare då.
    Tacksam för alla tips....

• Svar på tråden Nåt kul att ge under talet
  • måsadiket

Hej EllaM,

det var ett bra förslag, jag skall fundera på det, fast jag kanske hade tänkt något mer som får dem att skratta till ordentligt.

1000 tack!

• måsadiket

Hej allihop,

alla ni som svarat, vilka bra tips ni ger, det låter jättekul alltihop, särskilt det med väskan, men jag skall hålla ett väldigt kort tal.... kanske typ en grej till henne och engrej till honom som de kan ha nytta av i sitt framtida liv ellér roligt med, vad säjer ni om brödkavel till honom när han skall utöva självförsvar gentemot frun och nu även svärmor... det skulle vara något liknande till henne...jag kan inte komma på det.

• måsadiket

Oj, va bra, kanon, 1000 tack!Japp, tala skall jag oavsett...

• måsadiket

Finns det fler tips därute?

• måsadiket

Det var jättekul, jag skall ha många grejer under talet, men vad skall jag lägga dem i? Väska , korg, låda, vet inte vad det finns fler roliga alternativ. Har ni några bra til´ps på det?
    Det skall ju oxå vara nåt kul, så att vi får skratta lite, det är dåligt med det i släkten, så jag tänkte ändra lite på deras smilband denna kväll.

• måsadiket

Oj, va kul!!! Det var en bra idé, den skall jag komma ihåg till ett annat tillfälle, min dotter kommer inte att gå med på det, hon vill att jag skall säja något, så jag får nog göra det, men jättestort tack för tipset.Jättekul....

• måsadiket

Jag är tacksam för fler tips och ideer och även hur man gör i ordning korgen, så att den ser "bröllopslik" ut med enkla medel...

Svar på tråden Nåt kul att ge under talet