• MagdalenaH

Små presenter

Jag funderar på att ge alla gäster en liten present på tallriken när vi sätter oss till bords. Men jag vet inte riktigt vad och har kikat runt på några sidor men allt är ju så nedrans dyrt! Är det någon som vet en sida med billiga grejjer, typ fina nyckelringar eller tvålar eller något som man kan ha användning för? Något kul, kom med förslag annars.

• Svar på tråden Små presenter
  • Hofsan

Personligen tror jag inte det är så många som vill ha nyckelringar, kylskåpsmagneter o gud vet allt. Satsa då hellre på någon god choladbit som de kan äta upp när de vill under festens gång. Vi fick små ljus på ett bröllop men det låg kvar ganska många för vem vill gå och bära på det hela kvällen(inte alla som har väskor med sig och många har kuvertväskor där det inte får plats så mycket)och de stackars herrarna får klämma ner det i byxfickan.

• Tjolinti

Jag köpte billiga organza påsar på ebay, hittade ljusblå 60 stycken för 22 kronor, gratis frakt, helt sjukt, inte så stora heller, så jag ska köpa lite godis o fylla. Någon mintgrej, kostar inte så mycket, får kanske en 8 - 10 stycken, får inte plats fler i påsen, hahaa

• Fenixx

jag tror också mer på chokladbitar eller något annat ätbart. får ändå tänka praktiskt för gästerna.

• MagdalenaH

Jo jag funderade på choklad oxå, men det är ju inte alla som äter godis så vill därför ge något som alla kan ta med sig. Och jag fattar det där med att alla säkert inte vill ha nyckelring men det var bara en idé lixom.
    Jag skulle helst ge en chokladbit men ja...
    Åh va trist när man inte kommer på en bra grej!! *suck*

• MagdalenaH

HAHA en påse extra tuggummin!

• Tjolinti

inte alla som har en nyckelknippa heller :P haha o du vill o e intresserad av att bl medlem på ebay o ge dig ut i den världen så hjlper jag dig gärna med lite länkar till billiga organza påsar

• MagdalenaH

Okej, tack...men vad ska man stoppa i dom? En bit toapapper? Det behövs ju...*haha* Eller kanske en renkorv.

• Tjolinti

HAHAH, :P bara något skit, några gelehjärtan vad som helst, man kan inte göra alla glada alltid, ska hitta några sidor som jag länkar,

• MagdalenaH

Ok tack
    Problemet är att det faktiskt är rätt många i släkten som inte äter godis alls...*suck*

• Tjolinti

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=180274203750&ssPageName=MERC_VIC_RCRX_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=150271422898&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&usedrule1=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m183&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DS%252BI%252BSS%26itu%3DISS%252BUCI%252BSI%26otn%3D4

vet int ehur bra du e på internet, men kolla runt på denna personens grejer, finns olika färger, för o passa bra till dig,

• Tjolinti

köp vad heter såna man lägger i badkaret, liksom bollar med olja i, ???

• MagdalenaH

Tjolinti: Ja, det kanske man kan göra...fast då har ju inte alla badkar. *haha* Hmmm, kanske en liiiten flaska med massageolja, kan ju va lite sexigt när man ända ska bo över på flott herrgård. *fniss* Nä ska prata med gubben å kolla vad han tycker.

• MagdalenaH

Det var fina påsar iaf Hittade en vitsilvrig som skulle passa perfekt. Men måste hitta nåt kul å älgga i dom först då, men tack för idén!

• Tjolinti

ja men massage olja, en flaska kostar kanske 10-15 kronor så ska man räkna ut vad det kostar för alla, e man många kan det bli mycket pengar :)

• didis
    MagdalenaH skrev 2008-08-13 19:34:41 följande:
    HAHA en påse extra tuggummin!
    Ha ha på dig själv! Jag har inte förstått vitsen med dessa påsar förut. Men skall jag ha små gåvopåsar ska det vara med tandstickor, småpack sockerfritt tuggummi och möjligen reseförpackning tandkräm o ihopfällbar tandborste. För inte är det väl bara tandläkare som borstar tänderna efter middagen??

Men det är klart, allt prylar får jag från jobbet. =)
  • MagdalenaH

didis: Du har det bra du...tandstickor var faktiskt en smart idé! Dom ka ndom använda å lämna kvar.

• Lollick

Jag skall göra en marmeladburk med deras namn på till alla och en strut med gammeldags karameller till kyrkan.

Svar på tråden Små presenter