Norrpan skrev 2008-08-20 09:12:28 följande:
Min hippa blev ett fiasko. Jag fick veta att den skulle vara i lördags. Jag blev hämtad 17.30. då åkte vi hem till en av mina vänner och åt middag. Det var jätte trevligt, men vi var bara 4 st. Alla andra kunde inte komma. Jag var först besviken på de som inte kom. Sen kom det fram att min tärna hade börjat bjuda alla ca 10 dagar innan, så det är inte så kosntigt om inte så många kunde komma. Jag förstod nästan att min tärna inte skulle fixa att hålla en hippa. Hon har bara varit till besvär under hela planeringen av bröllopet.
låter exakt som min hippa.. förutom att i mitt fall var det inte ens tärnan som gjorde det lilla. hon sket totalt i det. två andra fick fixa den i sista sista sekund då det visade sig att tärnan inte tänkte bry sig. vi var också 4. och det var supermysigt. MEN precis som du säger så blir man ju besviken. satt där med sur eftersmak och undrade om alla ens vänner skiter i en. plus att tärnan var inte ens där. jag bestämde mig faktiskt för att ta upp detta då jag vart så ledsen och besviken. jag kan köpa att hon inte gjorde en hippa. men inte att hon inte sa det till någon. inte till mig. till min man. inte till någon annan som kunde göra nåt. det var bara tack vare att min man tvingade ur henne ett svar som det kom fram att hon tänkte skita i det. i vilket fall när jag sa hur jag kände till henne så bestämde hon sig för att inte komma till bröllopet. och det gjorde hon inte heller. har inte hört nåt sen dess. helt galet. inte så mycket "vän" att ha ändå kanske. men man önskar ju att det visat sig nån annan gång än 1 vecka innan bröllopet...