• Jessiiika

Ska man berätta?

Jag och min pojkvän har snart varit tillsammans i 9 månader, nu på söndag är det för att vara exakt, och vi förlovade oss förra veckan. Men vi vågar inte berätta det för våra föräldrar för vi vet att de kommer vara så skeptiska mot det. Han är 18, jag är 17 om en månad, vi älskar varandra väldigt mycket, och det är verkligen äkta det vi har. Men vi vill inte berätta för våra föräldrar för vi är oroliga över vad de kommer säga.

Tycker ni att vi ska berätta nu eller vänta till typ efter våran ett års dag och kanske säga att vi förlovade oss då?

• Svar på tråden Ska man berätta?
  • Jessiiika

Ankan80:

Ja, nog har vi såklart planer på att gifta oss, men det dröjer nog en 2-3 år innan dess. Men vi tar ändå våran förlovning på största allvar även om vi är lite unga som många tycker :)

• Jessiiika
    Tooticki skrev 2008-08-14 15:30:29 följande:
    Har ni ringar på er? I så fall kan ni bara låta de upptäcka det själva. Annars tycker jag att ni väljer själva men att ljuga om förlovningsdatumet får er bara att framstå som omogna tycker jag.
    Ja, vi har ringar på oss, eller åtminstone jag, hans ring var för stor så han kan inte ha den på sig än, han ska gå till en guldsmed för att ta in ringen lite.

Ja, du kanske har rätt att man inte ska ljuga om datumet.
Svar på tråden Ska man berätta?