gud gör fel ? hjälp mig, vad tycker ni?
En tanke slog mig precis.
vigsel heter det när hetrosexuella gifter sig.
partnerskap när homosexuella gifter sig.
men av vilken anledning?
det är väl samma sak att vara gift två män som en man och en kvinna. Det har samma betydelse för människorna i fråga och man älskar varandra på precis samma sätt. varför i hela friden ska det heta olika. precis som att det är mindre värt eller har en mindre betydelse att inleda ett äktenskap som homosexuell?.
samma sak när man pratar om att homosexuella ska eller inte ska få gifta sig i kyrka. Det är väl klart dom ska få göra det. För mig är det en självklarhet. Att gifta sig handlar om att lova varandra evig kärlek och det är väl inte fel att lova någon det även om detär till en av samma sort? Att man som homosexuell ska behöva stå lite utanför tycker jag är fel.
Det är en självklarhet att dom ska kunna adoptera också. Dom kommer med all säkerhet ge samma kärlek till sitt barn trotts att dom är två mammor eller två pappor. barnet kan få andra erfarenheter och bättre syn på jämnlikhet. Det finns för och nackdelar.. men det gör det med allt.
Jag har tänkt på en sak till.
Folk säger (för det mesta kristna säger..) att gud skapade var och en människa som han ville ha dom. Men om gud skapade varje människa och formade varje möänniska som han ville ha dom .. varför finns de mördare, våldtecksmöän och andra ifioter .. och om det enligt det kristna är fel att vara homosexuell så är de ju lite dubbel moral då man andra sekunden påstår att gud skapade oss till det vi är .. då har ju gud begått ett fel?
kanske är jag barnslig nu .. men jag tänker på sånt ibland ..