• Dsy04

gud gör fel ? hjälp mig, vad tycker ni?

håller med dig om omosexualitet och partnerskap, tycker att det är fel att det heter olika.och kärlek är kärlek
    It matters not, Who you love, Where you love, Why you love, When you love, or how you love, It matters only that you love (jhon lennon)

sen punkt 2 gud skapade människan ja! men han gav oss allt frihet att välja vägar i livet, du själv väljer om du tar den goda vägen eller om du tar en väg som du vet är fel...och hur vet du att det är fel eller rätt?, genom att vi har samvetet.

• Dsy04

ja, klart att det är dubbel moral!
    detta är nåt som kommer att ta lång tid innan de ändrar syn , för kristendomen är stark och har alltid funnit och än idag styr det t o m politisk...ex latinoamerika..de har alltid styr de har alltid haft de som följer de o så...

ska lägga mig o sova en stund hehe fick sömnen tillbaka hehe

• Dsy04

synd att man har en syn på homosexuela och inte ställa sig i deras situation.

har en mycket god vän som jag läste gymnasiet med. han vill gifta sig men ja ...det går inte i latinoamerika.

en gång ringde han till sverige o sa till mig jeannette jag har skickat ett brev per post som jag vill att du ska ha ögat för jasså sa jag, varför skickade du inte mail?, nää sa han för detta är väldig seriös det jag ska säga.

Läste brevet där han skrev att han hade alltid haft atraktion till samma kön och att hade gått till psykolog i 4 och ½ år för att inte vara gay.

men att han måste acceptera sig själv och försöka leva lite som gay.
    jag blev så rör och så ledsen när i sluten av brevet skrev om du inte vill acceptera mig som gay och vill avbryta kontakten jag förstår dig och respeterar det.

Uch va ledsen jag blev,
    Jobbig att inte acceptera sig själv jag menar har gick till psykolog i några år för att bli "som alla andra"
    och sen vara rädd för avvikelse från kompisar o familj och främmande som tror sig att ha rätt att mobba

han har träffat sin livspartner, har varit ihop i flera år, och när jag sa på tel att vi skulle gifta oss så sa han , va spännade, tänkt om vi kunde gifta oss o visa vår kärlek till alla...jag blev tyst och sa att han ska inte tappa hoppet.

lite ot ämne och endå inte..
    sorry för stavfel

ja...sorgligt

• Dsy04

didis
    min kompis försöker inte visa det alls för han säger att om folk märker att han är gay så kommer folk att tror sig ha rätt i att prata om honom...han jobbar i hotell han sa om nån kill arbetskamrat vet att jag är gay så kan de tycka typ..."oj varfö han tittar på mig så, är han intresserar av mig etc..." o sånt vill han skippa, han sa bara för att man är gay så tror folk att man inte har smak heheh.

tycket att det vara sorgligt när han berättade att han sambo tjutsade honom till jobbet varje morgon o när det säger hejdå på morgonene så säger "hejdå ses ikväll, o en klapp på ryggen" när för en är det själv naturlig att kunna ge en liten puss i läppar när man säger hejdå" såna ekla grejer, tabu är så stor i världen jag ser än ingen öppenhet...man har börja prata om det men inte mer.

Svar på tråden gud gör fel ? hjälp mig, vad tycker ni?