Inlägg från: BoboBaloo |Visa alla inlägg
  • BoboBaloo

gud gör fel ? hjälp mig, vad tycker ni?

Hallå i stugan... Vet inte riktigt vad jag ska skriva...

Tycker det är helt sjukt att sära på oss homosexuella. Vi är fortfarande människor...
    Jag ska själv ingå partnerskap i Oktober. Men jag säger inte så utan Jag ska GIFTA mig :)

Jag förstår att folk vill gifta sig i kyrkan men tyvärr så är kyrkan så inskränkt i det förflutna.. Men även dom måste lära sig inse att världen ändras.
    Det kommer ta tid men jag tror att en dag kommer vi få gifta oss i kyrkan. Men det kommer ta tid!

Folk säger att Gud älskar alla, men det är inte sant med tanke på att han särskiljer på folk..
    Själv tycker jag att bibeln är ett påhitt, men det är min åsikt och alla har vi olika.

Jag måste säga att jag även förstår folk som inte tycker om homosexualitet då vi alla är olika men ändå lika.

Låt folk ha sina åsikter för det har vi alla.

Hoppas ni förstår vad jag menar... Är lite trött så det blir det lite knasigt...

• BoboBaloo

Religion har ju i alla tider varit anledningar till olika åsikter på alla plan i samhället. Inom "vanliga", folk som jobbar inom kyrkor och vi kan göra listan hur lång som helst.
    Det jag kommer att tänka på är att detta har egentligen inte så mycket med kyrkan att göra utan med de "osynliga" doktrineringar som vi matas med varje dag. Förr så var det Bibeln som gav en linje för vad som skulle följas och den linjen har blivit luddig och trasig efter vägen och nu så står vi där vi står. Folk tycker si och så....
    Men jag känner att jag personligen faktiskt helt enkelt struntar i allt sånt...Jag gifter mig av kärleken till min flickvän. Inte för att visa något som att jag är annorlunda eller inte. Det är kärleken som gör att jag vill gifta mig med henne. Så matematiken borde vara ganska enkel. Finns den rena kärleken mellan två personer så borde man få gifta sig var man vill. Utan att en massa gamla böcker och skrifter och andra människors rädslor ska komma in och bromsa ett lyckligt liv för andra! Vem ger dessa människor rätten att hindra andra från att bli ett och lyckliga?? Jag vill inte ta på mig det ansvaret iaf...

//Baloo

• BoboBaloo

Helt klart så är det förändringar påväg. Vilket vi kan vara glada över!! Och jag håller med om att varför har de olika namn på saker som är samma sak juridiskt, det känns ju knasigt.
    Men ja jag kan väl bara säga att det är väl som det är.
    Jag gifter mig av kärleken till min flickvän och that´s it!
    Sen vad andra tycker och tänker om det är helt deras ensak.
    Men detta är ett ämne man skulle kunna prata om i tid och evighet för det finns lika många synsätt på det hela, lika många tolkningar av allt som det finns individer.

Det jag endast önskar är: Lycka åt alla och hoppas att alla får uppleva den stora kärleken, oavsett läggning eller vad man nu än är. Att vara människa räcker väl.

Ja det ska skiljas mellan kyrkans och statens ansvar. Ber om ursäkt om jag var lite "luddig" i mitt inlägg.
    Staten är ju de som stiftar lagarna.

Svar på tråden gud gör fel ? hjälp mig, vad tycker ni?