Inlägg från: Ratwoman76 |Visa alla inlägg
  • Ratwoman76

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

Hej hej kan jag också hänka på här.. Jag och min m2b ska gifta oss nån gång mellan mars och maj.. vi har inte bestämt oss riktigt än.

Är det någon som vet när bröllopsmässan är i malmö?

• Ratwoman76

Hmm det måste vara jag som är lite korkad här ;) men jag förstår inte vad du menar. jag har varit inne på sidan men jag hittar inget ang bröllopsmässan nästa gång/år

GladaEmma skrev 2008-08-27 12:30:48 följande:
    www.webfinanser.com/nyheter/ässan nästa år
  • Ratwoman76

Nu så hittade jag.
    Vet du när man ska börja titta efter klännig och så.
    Om det finns någon bra affär i stan som har klänningar för större brudar.

GladaEmma skrev 2008-08-27 13:41:01 följande:
    Mässan är 31/1-1/2...står i artikeln =) www.webfinanser.com/nyheter/änken blev nog lite konstig förra gången
  • Ratwoman76

är det verkligen så lång väntetid... hade de många klänningar som man kunde få prova som var i stora storlekar typ från storlek 50 och uppåt

• Ratwoman76

tror du att jag är för optimistisk när jag tror att vårat bröllop kan gå av stapeln senast i början av maj.

• Ratwoman76

Det låter skönt att de var trevliga..
    För jag ska ärligt säga att jag är så nervös för detta med att prova kläningar för jag sj har en uppfattning om att jag blir 10 nummer större i dem. Och nu sedan min dotter kom förra året så har jag gått upp en hel del så jag är tyvärr ganska tjock.. och det som jag har upplevt när jag har skullat köpa kläder vanliga kläder då) och bett om hjälp så har bemötandet varit allt annat än trevligt.

Helen och Johan skrev 2008-08-27 14:22:25 följande:

Jag kan ocksa rekommendera Palm Design, jag kopte namligen min klanning dar. Efter att ha provat nagra stycken, sa hittade jag "MIN" klanning och da var det inget att tveka om, sa jag slog till direkt, aven om brollopet inte ar forran i maj. Jag vet inte riktigt hur de har det med storlek 50, men bemotandet jag fick var valdigt trevligt och proffessionellt, inte alls "snobbigt" som jag tyvarr har kant av pa andra stallen.
  • Ratwoman76

Så långt har vi inte kommit.. däremot så är både prästen och kantorn fixad (svägerskan och svågern) så det känns jättebra.. Ok om sanningen ska fram så har vi inte ens frågat dem.. men när vi döpte lilla dottern och de fick reda på att vi hade förlovat oss så sa de att om vi ville så hjälpte de gärna till

GladaEmma skrev 2008-08-27 14:26:03 följande:
    Nejdå - absolut inte. Vi har satt 23/5 och har knappt börjat. Vi har typ bara bokat lokal och kyrka...resten återstår!
  • Ratwoman76

jag har hittat en sång som jag vill ha med på bröllopet *jippie*
    Ska fråga min blivande svåger om han kan tänka sig att spela den.. tror dock att jag måste lyssna "sönder" den innan bröllopet för annars så kommer jag bara att stortjuta.. den är såå underbar.

profile.myspace.com/index.cfm&friendid=217438338

• Ratwoman76

vet ni om man kan ha 2 brudtärnor eller vad det heter på sitt bröllop??

• Ratwoman76

så om jag har förstått det rätt så är en brudtärna det samma som en made of honor eller vad det heter på engelska...

hmm jag är så totalt nollställd på allt vad som heter bröllop.. haha.. jag känner mig verkligen malplacerad

Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3