• GladaEmma

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
  • Helen och Johan

Vad bra att du startade en ny tråd, GladaEmma!

Sitter och funderar lite på vad nästa steg i planeringen ska bli, festlokalen är bokad, vigselplatsen är utsedd och klänningen är köpt. Kanske blir nästa steg att börja titta på inbjudningskort? Catering? Skor? Musik? Hm, vet inte vad ska sätta tänderna i nu, klänningsköpet gick ju mycket snabbare än planerat :)

• GladaEmma

Jag ska ta lite ledigt på tisdag och köra runt och titta på klänning. Får väl se vad jag hittar - om jag hittar nått!

Skor kan ju vara en idé. Så fort jag hittat klänning ska jag leta skor - måste gå ut dem. Tänk att få värsta skavet under Dagen! Fy fanken. Nä - köpa skor tidigt måste jag bara göra!!! Tänkte även se till att göra ett exempel-inbjudningskort snart så jag vet vad jag ska sikta på. Jag är inne på ljusljusgrå kort med vitt papper inuti och sen vit ruta med vårt rosa/grå monogram på framsidan. Hoppas det kan funka =)

Tycker musik är jättesvårt. Jag vill jättegärna ha liveband, men det är ju så himla dyrt =( Får se om man kan hitta någon bra som inte kostar en förmögenhet och spräcker hela budgeten!

• GladaEmma

imorgon ska jag kolla klänningar =))) håll tummarna!

• helle78

Hej, jag gifter mig i maj 2009 och bor strax utanför Malmö. Är det okej om jag hänger på här i tråden?

• GladaEmma

Självklart är det okej =) The more the merrier! Hur går det med planeringen?

• Helen och Johan

Lycka till med klanningsjakten, GladaEmma! Hoppas att det gar lika smidigt som det gjorde for mig :)

Har borjat titta lite pa inbjudningskort men insag ganska snart att det ar nog tyvarr nagot som jag inte tycker ar superkul... Hur ska ni andra gora, kopa fardiga eller gora sjalv?

Skor verkar mycket roligare att titta pa, funderar lite pa om silverskor skulle vara fint. Menyn ska jag kanske ocksa borja fundera lite pa...

• helle78

Planeringen går sakta framåt.

Vi har bokat kyrka och lokal, bröllopet blir den 23/5. Vi ska träffa kocken inom ett par månader så vi håller på att spåna på lite ideer till menyn och sen försöker vi enas om ett färgtema, lite klurigt att bestämma sig så långt i förväg.

Ang inbjudningskort så har vi fyndat en del material för att göra själv. Vi har köpt silverfärgade kuvert och vita dubbelkort så silver ska på något sätt ingå i temat.

Helen och Johan, jag har också funderat lite på silverskor. Har du hittat några fina? Jag vill har en ganska liten klack eller kanske tom ballerinaskor, fast det verkar inte helt enkelt att få tag i.

• GladaEmma

Jag ska köpa papper idag så jag kan göra ett exempel-kort och visa sambon vad jag klurat på.

Jag verkligen bävar för att köpa skorna. Jag har så sjukt lätt för att få skoskav och bli varm om fötterna - allra helst hade jag velat ha mina Eccosandaler...haha!

• GladaEmma

helle78
    Vi ska oxå gifta oss 23/5 =))) Häftigt! Var gifter ni er?

• Helen och Johan

Ang silverskor så har jag varit runt och kollat på lite olika nätsidor, men insåg ganska snabbt att det är mest höstskor som gäller nu. Får nog lugna mig till fram till nyår/våren :)

Jag vill också ha vitt och silver på våra inbjudningskort! Har inte helt bestämt färgtema än, men ljust nu lutar det åt vitt/silver/grönt. Tycker grönt kan passa ett vårbröllop och vitt och silver är ju så stilrent.

Helle78: Hur fungerar det med en kock? Kan man hyra in en som lagar all maten?

Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3