(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej Silla69, var någonstans ska du gifta dig? Det finns t ex ett gäng bygdegårdar i Ystad-trakten, men det kanske är för långt bort? Hur många har ni tänkt bjuda?
Jag och min sambo planerar också en utomhusvigsel (hållar tummarna för underbart maj-väder), festen kommer vi att ha på Ungdomens Hus.
Hej Helen
Jag letar överrallt, helst närmare men hittar jag en fin tex vid ystad så klart jag tar den.
Vi har ca 70-80 gäster.
Ni då?
Hej Silla
det har funnits x-antal trådar här med förslag på skånska platser och lokaler. Sök under "Bröllopsämnen" efter något som handlar om plats/lokal så lär du hitta ett par. Ska se om jag finner några.
Helen och Johan: vi kommer ha festen på Transågården och gifta oss på Haväng (om vädergudarna tillåter). Menyn känns bra, den har tillkommit efterhand och med glädje. Inser nu att på listan att fixa är fotograf, vigselförättare och band till festen. Såg att även ni ska vara ute, kommer ni ha präst eller borgelig vigsel?
Skåne09: Tranåsgården ser jättefin ut, den var faktiskt mitt förstahands val innan vi hittade Ungdomens Hus (mitt inne i Malmö) och Haväng är så underbart vackert!! Hoppas det blir fint väder så att ni (och vi och alla andra) kan ha utomshusvigsel. Vi kommer att ha en borgerlig vigsel så vi borde också ta tag i att fixa vigselförättare. Fotograf och band kommer vi att ordna via familj och vänner. Men jag är lite kluven till det, å ena sidan blir det billigare, men å andra sidan så får man ju vad man betalar för och jag kan tänkta mig att det blir mer "professionellt" om man bokar en fotograf utifrån, som kan sina saker.
Silla69: Här är en lista över alla Skånes bygdegårdar. Hoppas att den kan vara till nytta. www.bygdegardarna.se/lmspec.htm
Hej brudar ...
Jag ska oxå gifta mig, i augusti -09, den 15:de... Vi har redan bokat kyrka( st:petri). Annat som är färdigt är: Klänning, smycken, lokal, fotograf, musik, dekoratioer...
Hur långt har ni kommit?
kram jennifer
Hej Jeffa, du verkar ju kommit jättelångt i planeringen! Lokalen är bokad och klänning är köpt, just nu håller jag på att försöka bestämma mig för vilken av alla 100 versioner av inbjudningskort vi ska ha vilket är lättare sagt än gjort :)
Silla69: Hur går det med lokalletandet?
Ja, egentligen skulle vi gift oss detta året , men det kostar ju lite grann . Så det är väl därför jag kommit så långt, och sen hjälper det ju inte att man blir helt beroende o tokig . Håller oxå på med inbjudningarna nu, är inte lätt att bestämma sig, man vill ju ha allt perfekt...
Efter en tung tung vecka med bla inbrott på vårt kontor så kom det en så härlig ljuspunkt igår. Vi frågade en vän, dock inte så nära vän, om han ville köra bussen från Örebro ner till Skåne och så klart vara med på middagen. Vi var lite oroliga för hur han skulle ta det. Tror inte att han räknat med att komma på ett ev bröllop men man vet ju inte. Hans reaktion var ren glädje. Självklart ville han köra, han fixar kontakterna med bussbolag för att hyra bussen och allt. Han blev så himla glad för vår skull och väldigt glad och tacksam för att vi tänkt på honom! Så lite det kan ta för att få tillbaka glädjen och inspirationen för att planera bröllopet. Så när jag nu har lite inspiration och lugn så har jag passat på att skicka en förfrågan till en fotograf också.
Har ni bokat fotograf? i så fall vem? Har så dålig koll på fotografer i allmänhet och nere i Skåne i synnerhet.
Har tyvarr inga fotograftips att ge... Vi ska formodligen anlita en bekant som fotograf, men inget ar helt bestamt an.
Vad trakigt med inbrott! Hoppas att det inte var mycket som blev stulet/forstort. Usch, sant far en verkligen att tappa lusten till det mesta, men vad skont att du har fatt lite goda nyheter ocksa! Ibland far jag kanslan att nar man fragar familjen/slakten om hjalp med brollopet sa tycker de nastan att det ar lite jobbigt, men fragar man nagon utomstaende sa kanns det nastan som om de blir lite hedrade over att bli tillfragade! Lite konstigt faktiskt...
Jag har fått kontakt med en fotograf som snart är färdigutbildad. Jag har valt att anlita henne för barnfotografering nu i november, om vi än nöjda så ska vi anlita henne till bröllopet. Jag återkommer när vi sett resultatet. Hon verkade prisvärd och hade jättefina bilder på sin hemsida
anneliemalmgren.blogg.se/