• GladaEmma

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
  • Plummis83

När det gäller fotograf så har vi bokat Jens C Hilner www.photomedia.se
    Han verkar dock tillhöra de lite dyrare fotograferna men vi är hittills nöjda med honom och har bara hört bra saker om honom!!
    Vi tyckte även att vi ville lägga ner lite extra på fotograf just för att få de bästa bilderna!!

• älskarlivet

Hej!
    Jag är ny i tråden!
    Vi ska gifta oss i Malmö 13/6 2009!

• Silla69

tackar ska kolla
    Helen och Johan skrev 2008-10-05 22:26:51 följande:

Skåne09: Tranåsgården ser jättefin ut, den var faktiskt mitt förstahands val innan vi hittade Ungdomens Hus (mitt inne i Malmö) och Haväng är så underbart vackert!! Hoppas det blir fint väder så att ni (och vi och alla andra) kan ha utomshusvigsel. Vi kommer att ha en borgerlig vigsel så vi borde också ta tag i att fixa vigselförättare. Fotograf och band kommer vi att ordna via familj och vänner. Men jag är lite kluven till det, å ena sidan blir det billigare, men å andra sidan så får man ju vad man betalar för och jag kan tänkta mig att det blir mer "professionellt" om man bokar en fotograf utifrån, som kan sina saker.Silla69: Här är en lista över alla Skånes bygdegårdar. Hoppas att den kan vara till nytta. www.bygdegardarna.se/lmspec.htm
  • GladaEmma

Om ni vill ha något i Malmötrakten kan jag rekommendera Hemvärnsgården i Kyrkheddinge - där ska vi vara =)

Silla69 skrev 2008-10-14 20:23:27 följande:
    tackar ska kollaHelen och Johan skrev 2008-10-05 22:26:51 följande:
  • Helen och Johan

Hallo... har var det lite dott! Hur gar det for alla? Silla69 har du hittat nagon lokal an? Hur gar det med fotograf, Skane09? Kampar du fortfarande med inbjudningarna Jeffa?

• Lillkotten

Nu är jag tillbaks från NY. Det var jättehärligt och det blev verkligen paus från planerandet. Kul med alla nya som hoppat på tråden, hej på er! Är det någon som var på Grands bröllopsmässa i Lund i helgen? Vad tyckte ni? Hittade ni några bra "leverantörer"?

Det verkar vara mycket fokus på menyer. Tänker ni på vad som går hem hos gästerna eller går ni på vad ni själva gillar? Vår meny är prel.bestämd men jag velar, lamm brukar inte vara så poppis men jag älskar det. Lutar nu åt att ändra huvudrätt. Vi vill att gästerna ska gilla maten och bli mätta.

Nästa vecka kickstartar jag planerandet igen, jag ska gå min stämplingskurs för inbjudningskorten och prova klänningar för första gången. Jag är förväntansfull men samtidigt rädd för att se ut som en michelingubbe så vi får väl se hur det går

• GladaEmma

Lillkotten
    Hade ni det bra? Vi hade det alldeles underbart! Vilken stad!!! Bara måste tillbaka!!!

Vi var inne i Lund - tyckte det kändes lite rörigt att inte ha allt på samma ställe måste jag säga. Gillade Slagthuset betydligt mer. Jag gick mest dit för att träffa Karin på Palmdesign för jag vill köpa min klänning av henne och hon delade ju ut rabattkuponger =)

I morgon har jag tagit ledigt från jobb och ska köra upp till Atelé MB i Vinslöv och prova klänningar. Det är tydligen Sveriges största butik! Håll tummarna!

• T RO

Hej alla bruda!
    Jag gifter mig 4/4 i Lund, men hoppar in här för att få lite råd!

Vi testade catering från Lillans i Malmö igår, och jag var jätteförväntansfull, för jag hade fått så himla bra intryck, men maten var inte als som jag trodde och nu letar jag lite smådesperat efter andra ställen med bra priser. Vi ska bara catera varmrätten...

Någon med tips? Jag har lite panik, för jag vet inte vilken ände jag ska börja i, jag hade hoppats så mycket på denna maten, och såg fram emot att få stryka en tung punkt på att göra listan...

• GladaEmma

Jag gillar Nyströms Gastronomi...

T RO skrev 2008-10-23 08:48:33 följande:

Hej alla bruda!Jag gifter mig 4/4 i Lund, men hoppar in här för att få lite råd!Vi testade catering från Lillans i Malmö igår, och jag var jätteförväntansfull, för jag hade fått så himla bra intryck, men maten var inte als som jag trodde och nu letar jag lite smådesperat efter andra ställen med bra priser. Vi ska bara catera varmrätten...Någon med tips? Jag har lite panik, för jag vet inte vilken ände jag ska börja i, jag hade hoppats så mycket på denna maten, och såg fram emot att få stryka en tung punkt på att göra listan...
  • GladaEmma

Även Micke på Restaurang Hamn & Peppar är super!

Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3