Inlägg från: Lillkotten |Visa alla inlägg
  • Lillkotten

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

Hej på er igen. Har inte skrivit nåt sen i juni tror jag men jag hoppas det är ok att jag hoppar in nu igen. Kollade lite bakåt och såg att ni har hållt bra liv i tråden, jättekul! Nu är vi igång med planeringen på allvar, blivande och jag. Vi har valt att köra det lite dyrare alternativet med lite hjälp från föräldrarna, det blir Örenäs slott den 25 april 2009. Känns jätteskönt att ha det bokat. Vi har också bokat fotograf och gjort gästlista och börjat spåna på lite annat, typ meny, trycksaker, musik mm. Kyrkor ska vi titta i på söndag men är det nån som känner till nån fin i Landskrona-trakten får ni gärna hojta till. Ni verkar vara långt framme vad gäller klänningar också, nåt bra tips där?

• Lillkotten

Palm Design kan nog vänta sig ett besök ganska snart Alla verkar berömma dem.

Eftersom vi kommer lägga mycket pengar på festen tänkte vi spara på andra områden, bla göra inbjudningskorten själva. Ingen av oss är pysslig men jag har hittat en nybörjarkurs i stämpling på stämpelfabriken så det ser jag också verkligen fram emot, ska gå 30/10. Ska bli riktigt kul! Hur ska ni göra? Köpa färdiga eller göra själv?

• Lillkotten

Det där med att tappa energin till planeringen hände mig också i juli och augusti men under september har det varit full fart igen! Jag har inte hunnit prova klänningar alls än men varit inne och rekat lite i affären på GA Torg i Malmö, tjejen verkade trevlig. Vi har bokat fotograf, fixat meny till festen och idag öppnade kyrkbokningarna för nästa år i den församlingen vi vill gifta oss så nu är kyrkan också klar. Känns jättebra med mindre än 7månader kvar till 25 april! Nu ska jag bara slappna av och njuta av min weekend i New York! Ska bli skitkul, åker imorgon. Ha det bra här sålänge

• Lillkotten

Nu är jag tillbaks från NY. Det var jättehärligt och det blev verkligen paus från planerandet. Kul med alla nya som hoppat på tråden, hej på er! Är det någon som var på Grands bröllopsmässa i Lund i helgen? Vad tyckte ni? Hittade ni några bra "leverantörer"?

Det verkar vara mycket fokus på menyer. Tänker ni på vad som går hem hos gästerna eller går ni på vad ni själva gillar? Vår meny är prel.bestämd men jag velar, lamm brukar inte vara så poppis men jag älskar det. Lutar nu åt att ändra huvudrätt. Vi vill att gästerna ska gilla maten och bli mätta.

Nästa vecka kickstartar jag planerandet igen, jag ska gå min stämplingskurs för inbjudningskorten och prova klänningar för första gången. Jag är förväntansfull men samtidigt rädd för att se ut som en michelingubbe så vi får väl se hur det går

• Lillkotten

T RO
    Vi hade catering från Lillans i maj och det var jättebra och uppskattat av våra gäster, mycket mat fick man också. Vad var det som inte stämde för er? Kan ju vara bra att veta, jag hade rekommenderat dem annars.

GladaEmma
    Vi kommer definitivt åka till NY fler gånger, helt fantastiskt! Fast matkulturen är lite skum, kopiösa mängder av allt och inte många grönsaker i sikte. Inte helt idealiskt för en blivande brud Jag ska ta mig över min Michelingubbe-skräck och ge mig ut i klänningsdjungeln första gången på fredag, blir väl en koll i Malmö nu. Hur var det i Vinslöv? Har läst om att den är jättestor och att man måste beställa tid i förväg precis som utomlands.

• Lillkotten

Vi hade italiensk buffé från Lillans så det var kanske inte riktigt samma sak som en varmrätt men det var jättegod kyckling med fyllning och pajer på svamp och aubergine, pastasallad, tomatsallad och mycket mer. Allt som skulle vara varmt levererades i frigolitlådor och höll sig riktigt bra. Ostbricka och vindruvor till alla gäster ingick också. Det du fick låter dock inte alls bra, jättetråkigt. Hoppas du hittar ett annat bra alternativ. Vi brukar inte ha catering så ofta men Skogströms i Slottsstaden brukar annars ha god mat. Vet dock inte alls hur priserna ligger, tror det är lite dyrare eftersom han som har det har varit årets kock nåt år tror jag. Har hört bra saker om White Shark också men aldrig provat själv, vet inte alls vad de har.

• Lillkotten

Hej på er! Jag gick in på Palms förra fredagen med en kompis, provade ett par klänningar innan jag hittade "DEN". Jag hade köpt både klänning och slöja 1h och 45min efter att jag gick in i affären! Helt underbart, klänning avklarat och rabattkupongen på 20% gjorde ju allting ytterligare lite bättre Nu hänger den hemma hos föräldrarna och väntar på att det ska bli dags. Eftersom det är fars dag idag ska jag dit och jag kommer nog inte kunna låta bli att pilla lite på den....

Jag kan inte säga att jag förstår vad du menar med tung nederdel och jag kommer ju inte vara till mycket hjälp ang olika affärer eftersom jag bara gick in i en. Hoppas du hittar nåt du gillar snart.

Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3