(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Jag ska göra våra inbjudningskort...ser verkligen fram emot det. Ska köpa papper nu i oktober och börja pyssla =)
Vi ska oxå göra våra inbjudningar!! Börjar med de i november!!!
Nu har jag varit och provat klänningar en hel lördag. Var verkligen inte ensam tihi. Lite bra att rean börjat, lite dumt för det blir omplockat och urplockat. Skulle behöva smakråd. Det står just nu mellan Nixa 427 och Nixa 849. www.nixa.se så kan man med hjälp av förstoringsglaset i hörnet söka på nummer. vad tycker ni?
Hur går det för er andra. Känner att jag tappade mycket planeringsenergi under augusti och september, men nu är det ju bara 7 1/2 månad kvar!
Vad roligt att du har provat klänningar. Jag tycker att båda är fina men kanske att nr 849 är lite finare :) Men det är svårt att bedöma en klänning på bild, de kan ju se helt annorlunda ut på dig.
Efter att jag köpt min klänning i början av augusti så tappade jag också lite planeringsenergi, så här har det inte hänt så jättemycket den senaste tiden. Just nu är det mest fokus på att jag och min sambo ska flytta tillbaka till Malmö kring jul. Men 7 1/2 månad låter ju plötsligt jättelite!! Borde börja titta på inbjudningskort så att vi har de klara till januari, då vi har tänkt skicka dem. Men jag måste erkänna att just inbjudningskort inte känns så roligt att ta tag i. Jag är inte så pysslig av mig heller. Så om någon har tips på fina inbjudningskort (utan rosetter, hjärtan eller ringar) så tar jag tacksamt emot dem!
Tack. 849 är så mycket finare på bilden, eller rättare sagt 427 är finare i verkligheten än på bilden på Nixas sida. Har blivit lite förtjust i den klänningen som är först när man kommer till deras sida. Måste kolla om jag kan hitta den i någon av affärerna i Stockholm.
Jag har tur som har en syster som gillar att pyssla, hon är på en heldag med scrapbooking idag. Hon fixar alla våra "papperssaker". Vi tänker som er låter det som. Kommer ha mörkt blåa med enbart ett ut stansat litet hjärta el liknande. Inget mer, inga band, inte en massa lull-lull. Samma stil som vårt bröllop helt enkelt! Gäller bara att få syster att förstå det vackra med det enkla...
Det där med att tappa energin till planeringen hände mig också i juli och augusti men under september har det varit full fart igen! Jag har inte hunnit prova klänningar alls än men varit inne och rekat lite i affären på GA Torg i Malmö, tjejen verkade trevlig. Vi har bokat fotograf, fixat meny till festen och idag öppnade kyrkbokningarna för nästa år i den församlingen vi vill gifta oss så nu är kyrkan också klar. Känns jättebra med mindre än 7månader kvar till 25 april! Nu ska jag bara slappna av och njuta av min weekend i New York! Ska bli skitkul, åker imorgon. Ha det bra här sålänge
Lillkotten: Hoppas att du far en riktigt harligt weekend i NY!
Skane09: Hur gar det med NIXA-klannignarna, har du kommit narmare nagot beslut?
Sjalv kampar jag med design och typsnitt till vara inbjudningskort. Efter att ha letat runt pa jag vet inte hur manga olika sidor med trycksaker, kom jag fram till att det ar nog lika bra att gora de sjalv sa att de blir som vi vill ha dem. Sa nu ovar jag intensivt pa att forbattra min "pyssliga sida". Skulle ocksa vilja ha en pysslig syster.... :)
Menyn har jag ocksa borjat fundera lite pa, mamma ar sat i arbete med att kolla upp lite olika cateringfirmor i Malmo, men jag tycker att det ar jattesvart att hitta en vettig meny. Vad har ni for funderingar ang era menyer?
Helen och Johan: Det lutar nu åt en tredje, deras 7534. verkar ha allt jag ville ha. Måste bara ringa dem och fråga vilken återförsäljare i Stockholm som har den. (tydligen får det bara finnas en återförsäljare per modell).
meny-- våra tankar just nu är att välja rätter med en koppling till oss eller festen på något sätt.
förrätt - smörrebröd, närmare Danmark kommer vi ju inte ;)
varmrätt - kött på argentiskt vis, vi förlovade oss i Argentina och åt väldigt mycket kött.
efterrätt - här velar vi, det måste vara något "lätt" så att vi kan ha tårta sen. Annars hade ostkaka suttit fint, då jag är från Småland. nu lutar det mer åt sorbet och lite exotiska frukter.
tårta - ja den som visste det.
nattamad - Åsedakorv, en småländskkorv som görs av Ello-livs, skapad av min pappa.
hur tänker ni? 3-rätters eller buffé?
Nixa 7534 är jättefin på bilden! Förstår att du har svårt att välja... :)
Var ska ni ha ert bröllop, Skåne09?
Det låter som om ni har en väldigt genomtänkt meny. Extra kul att din pappa har skapat nattamaden! Just nu har jag noll koll på vad vi ska ha. 3-rätters blir det i alla fall där vi kommer att ta huvudrätten från någon catering. Antagligen blir det någon kött-rätt trots att jag inte äter kött. Fisk hade varit ett alternativ, men nu tycker inte min sambo om fisk och när det kommer till vegetariska huvudrätter så tycker jag att det är svårt att hitta något som är festligt. Just nu funderar jag på någon form av soppa till förrätt, typ gazpacho, känns ganska enkelt att göra soppa själv och en kall soppa känns ganska vårig. Till efterrätt funderar vi på att ha ostbricka alternativt en sorbet. Håller med dig om att det känns bättre med en lite lättare efterrätt när man har tårta också. Nattamaden blir nog korv med bröd, alt. falafel för vegetarianer.
Hej Silla här, ska gifta mig i Maj 09.
Trevligt med en Malmö tråd.
Har ni bokat lokal?
Själv letar jag efter helst en bygdegård eller nåot liknande.
Ska gifta oss ute.
Har ni några ideer?