• GladaEmma

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
  • Helen och Johan

Jag kan ocksa rekommendera Palm Design, jag kopte namligen min klanning dar. Efter att ha provat nagra stycken, sa hittade jag "MIN" klanning och da var det inget att tveka om, sa jag slog till direkt, aven om brollopet inte ar forran i maj. Jag vet inte riktigt hur de har det med storlek 50, men bemotandet jag fick var valdigt trevligt och proffessionellt, inte alls "snobbigt" som jag tyvarr har kant av pa andra stallen.

• GladaEmma

Nejdå - absolut inte. Vi har satt 23/5 och har knappt börjat. Vi har typ bara bokat lokal och kyrka...resten återstår!

Ratwoman76 skrev 2008-08-27 14:22:21 följande:
    tror du att jag är för optimistisk när jag tror att vårat bröllop kan gå av stapeln senast i början av maj.
  • Ratwoman76

Det låter skönt att de var trevliga..
    För jag ska ärligt säga att jag är så nervös för detta med att prova kläningar för jag sj har en uppfattning om att jag blir 10 nummer större i dem. Och nu sedan min dotter kom förra året så har jag gått upp en hel del så jag är tyvärr ganska tjock.. och det som jag har upplevt när jag har skullat köpa kläder vanliga kläder då) och bett om hjälp så har bemötandet varit allt annat än trevligt.

Helen och Johan skrev 2008-08-27 14:22:25 följande:

Jag kan ocksa rekommendera Palm Design, jag kopte namligen min klanning dar. Efter att ha provat nagra stycken, sa hittade jag "MIN" klanning och da var det inget att tveka om, sa jag slog till direkt, aven om brollopet inte ar forran i maj. Jag vet inte riktigt hur de har det med storlek 50, men bemotandet jag fick var valdigt trevligt och proffessionellt, inte alls "snobbigt" som jag tyvarr har kant av pa andra stallen.
  • GladaEmma

Nä precis - hon var så trevlig och lättsam. Jag gillade inte alls Romantica tex som ligger bara en liten bit därifrån. Tyckte hon var lite otrevlig och jag fick vibbar från henne som sa "va - ska DU gifta dig...gifta dig när du inte ens kan ha storlek 44"... Hon kändes lite väl nedlåtande...

Helen och Johan skrev 2008-08-27 14:22:25 följande:

• Ratwoman76

Så långt har vi inte kommit.. däremot så är både prästen och kantorn fixad (svägerskan och svågern) så det känns jättebra.. Ok om sanningen ska fram så har vi inte ens frågat dem.. men när vi döpte lilla dottern och de fick reda på att vi hade förlovat oss så sa de att om vi ville så hjälpte de gärna till

GladaEmma skrev 2008-08-27 14:26:03 följande:
    Nejdå - absolut inte. Vi har satt 23/5 och har knappt börjat. Vi har typ bara bokat lokal och kyrka...resten återstår!
  • Ratwoman76

jag har hittat en sång som jag vill ha med på bröllopet *jippie*
    Ska fråga min blivande svåger om han kan tänka sig att spela den.. tror dock att jag måste lyssna "sönder" den innan bröllopet för annars så kommer jag bara att stortjuta.. den är såå underbar.

profile.myspace.com/index.cfm&friendid=217438338

• Helen och Johan

Det ar faktiskt ganska langt kvar till maj :) Vi har bokat lokal och tittat ut vigselplats. Resten kommer vi nog inte att bestamma/boka forran efter nyar nar vi ar tillbaka i Malmo. Hosten far ga at till att fundera ut hur vi vill ha det!

• GladaEmma

Lite så är det här oxå faktiskt. I höst ska vi bara spåna en massa!

Det viktiga här nere känns som lokalen - det är det svåraste...tyckte jag i alla fall...

• Ratwoman76

vet ni om man kan ha 2 brudtärnor eller vad det heter på sitt bröllop??

• GladaEmma

tror man kan ha hur många man än vill...

Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3