• T RO

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

Hej alla bruda!
    Jag gifter mig 4/4 i Lund, men hoppar in här för att få lite råd!

Vi testade catering från Lillans i Malmö igår, och jag var jätteförväntansfull, för jag hade fått så himla bra intryck, men maten var inte als som jag trodde och nu letar jag lite smådesperat efter andra ställen med bra priser. Vi ska bara catera varmrätten...

Någon med tips? Jag har lite panik, för jag vet inte vilken ände jag ska börja i, jag hade hoppats så mycket på denna maten, och såg fram emot att få stryka en tung punkt på att göra listan...

• T RO

Tack GladaEmma, jag ska kontakta dem och se vad de har för prisnivå. Tyvärr är man ju inte gjord av pengar

• T RO

Har inte fått svar av Hamn&Peppar, men Nyströms gick tyvärr VÄLDIGT myckert över vår budget

T RO skrev 2008-10-24 09:56:37 följande:

Tack GladaEmma, jag ska kontakta dem och se vad de har för prisnivå. Tyvärr är man ju inte gjord av pengar
  • T RO

Ja, jag hade jättebra intryck, och vi beställde hjortfilé. Jättegott kött, verklgien, men väldigt lite. Kanske för att det var "provsmakning" men vi fick 150 gram färdigt till två personer... Alldeles för lite till min familj. Såsen var toppen, kantarellsås! Mmmm.

Grönsakerna var jag mest besviken på. Det stod smörfrästa primörer och vi fick kokt blomkål o broccoli o sockerärtor. Sån som varit frusen som man kan köpa på ica.
    Hasselbackspotatisen var inte helt färdig i mitten, och det var inte speciellt frikostigt med smör och ströbröd på dem. Inget fras som det ska vara.

Så, visst, om jag bara hade bjudit på fredagsmiddag hemma så hade det varit fullt tillräckligt, men att betala 160 kronor/kuvert till den viktigaste dagen i mitt liv när man har gäster som förväntar sig lite "extra" det vågar jag inte göra därifrån...

Mycket gnäll, men jag är verkligen ingen "finsmakare", Jag vill bara ha vällagad mat till ett okej pris lisom. Inga krussiduller

Lillkotten skrev 2008-10-26 15:13:20 följande:
    T ROVi hade catering från Lillans i maj och det var jättebra och uppskattat av våra gäster, mycket mat fick man också. Vad var det som inte stämde för er? Kan ju vara bra att veta, jag hade rekommenderat dem annars.
  • T RO

Lillkotten: vad var det för mat ni beställde, hon kanske är bättre på vissa saker än annat?

• T RO

Jaha, har de bara buffé? Vi vill gärna ha en "riktig" varmrätt?

Nåja, jag får se om de svarar mig på min förfrågan.

GladaEmma skrev 2008-10-27 16:05:14 följande:
    Priserna för H&P ligger på hemsidan. Bra bufféer för runt 150 p - det tycker jag är bra i alla fall. Det är gott om mat pp oxå!T RO skrev 2008-10-27 12:12:55 följande:
  • T RO

Ja, ert låter ju onekligen gott. Vi har börjat fundera lite på att ha buffé nu, men vi vill så himla gärna ha varmrätt, det känns lite mer "rätt" i vår familj. Vi får leta vidare, jag kollade Skogströms, men det var tyvärr för dyrt :-/

Jag ska kolla upp White Shark.

Tack för alla svar!

Lillkotten skrev 2008-10-29 19:52:59 följande:
    Vi hade italiensk buffé från Lillans så det var kanske inte riktigt samma sak som en varmrätt men det var jättegod kyckling med fyllning och pajer på svamp och aubergine, pastasallad, tomatsallad och mycket mer. Allt som skulle vara varmt levererades i frigolitlådor och höll sig riktigt bra. Ostbricka och vindruvor till alla gäster ingick också. Det du fick låter dock inte alls bra, jättetråkigt. Hoppas du hittar ett annat bra alternativ. Vi brukar inte ha catering så ofta men Skogströms i Slottsstaden brukar annars ha god mat. Vet dock inte alls hur priserna ligger, tror det är lite dyrare eftersom han som har det har varit årets kock nåt år tror jag. Har hört bra saker om White Shark också men aldrig provat själv, vet inte alls vad de har.
Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3