Inlägg från: Skåne09 |Visa alla inlägg
  • Skåne09

(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3

GladaEmma hur gick det med klänningskollen idag?

Tack vare er tjejer så blev jag lite sugen igen. Har så sjukt mycket på jobbet att jag knappt hinner med mig själv. Men förra veckan var i vid havet i Danmark så med oss hem följde sisådär 130 stenar till bordsplaceringar och dekoration. Kanske ska chocka min m2b och börja skriva på dem redan nu...

Mitt klänningsköp är skjutet till sista helgen i september. Känner verkligen att jag vill göra en heldag med min tärna för att få känna, prova, fnissa och babbla en massa om bröllop.

I helgen blir det svenhippa för en av de bästa vännerna, då kommer nog det egna suget också!

• Skåne09

Har precis kommit hem till föräldrarna efter en tur i Skåne. Förutom kompisbesök i Malmö så skulle jag förbi Haväng för att finna den exakta platsen för vår vigsel. Gissa att jag blev besviken att de skjuter den här veckan :( (och att jag inte kollat upp det innan) hade så gärna bockat av det på listan!

Dock fick "svenhippan" i helgen fart på tankarna och lite på planeringslusten igen.

Hur går det för er andra, har ni kommit igång från sommardvalan än?

• Skåne09

Glada Emma, du skulle inte vilja lägga upp en bild i ditt galleri för inspiration till oss andra?

Min syster har erbjudit sig att göra alla inbjudningar och program men jag är inte säker på att vi har samma vision om hur det ska se ut så det vore kul att se er andras.

Klänningsjakten blir sista helgen i september för mig, längtar också! Men att få kombinera det med New York låter väldigt härligt!

• Skåne09

Min mamma trodde just jag skämtade när jag sa att jag skulle hitta min klänning i slutet av september. Då var det ju fortfarande jättelångt kvar! typ ett år, eller just det nä det var ju inte det. Tror inte hon riktigt kopplat innan att hennes andra dotter ska gifta sig i maj och att maj bara är nio månader bort.

Tärnor kan man ha många, finns ingen svensk variant på Maid of Honor vad jag vet, men det går väl att lösa. Det bästa med bröllp är faktiskt att man kan göra som man vill med väldigt mycket. Inte så många måsten om man tänker efter. Snurra inte in dig för mycket på BT innan ni vet lite hur ni tänker er. Här kan man lätt bli både knäpp och ruinerad om man följer allt!

• Skåne09

Nu har jag varit och provat klänningar en hel lördag. Var verkligen inte ensam tihi. Lite bra att rean börjat, lite dumt för det blir omplockat och urplockat. Skulle behöva smakråd. Det står just nu mellan Nixa 427 och Nixa 849. www.nixa.se så kan man med hjälp av förstoringsglaset i hörnet söka på nummer. vad tycker ni?

Hur går det för er andra. Känner att jag tappade mycket planeringsenergi under augusti och september, men nu är det ju bara 7 1/2 månad kvar!

• Skåne09

Tack. 849 är så mycket finare på bilden, eller rättare sagt 427 är finare i verkligheten än på bilden på Nixas sida. Har blivit lite förtjust i den klänningen som är först när man kommer till deras sida. Måste kolla om jag kan hitta den i någon av affärerna i Stockholm.

Jag har tur som har en syster som gillar att pyssla, hon är på en heldag med scrapbooking idag. Hon fixar alla våra "papperssaker". Vi tänker som er låter det som. Kommer ha mörkt blåa med enbart ett ut stansat litet hjärta el liknande. Inget mer, inga band, inte en massa lull-lull. Samma stil som vårt bröllop helt enkelt! Gäller bara att få syster att förstå det vackra med det enkla...

• Skåne09

Helen och Johan: Det lutar nu åt en tredje, deras 7534. verkar ha allt jag ville ha. Måste bara ringa dem och fråga vilken återförsäljare i Stockholm som har den. (tydligen får det bara finnas en återförsäljare per modell).

meny-- våra tankar just nu är att välja rätter med en koppling till oss eller festen på något sätt.
    förrätt - smörrebröd, närmare Danmark kommer vi ju inte ;)
    varmrätt - kött på argentiskt vis, vi förlovade oss i Argentina och åt väldigt mycket kött.
    efterrätt - här velar vi, det måste vara något "lätt" så att vi kan ha tårta sen. Annars hade ostkaka suttit fint, då jag är från Småland. nu lutar det mer åt sorbet och lite exotiska frukter.

tårta - ja den som visste det.

nattamad - Åsedakorv, en småländskkorv som görs av Ello-livs, skapad av min pappa.

hur tänker ni? 3-rätters eller buffé?

• Skåne09

Hej Silla

det har funnits x-antal trådar här med förslag på skånska platser och lokaler. Sök under "Bröllopsämnen" efter något som handlar om plats/lokal så lär du hitta ett par. Ska se om jag finner några.

Helen och Johan: vi kommer ha festen på Transågården och gifta oss på Haväng (om vädergudarna tillåter). Menyn känns bra, den har tillkommit efterhand och med glädje. Inser nu att på listan att fixa är fotograf, vigselförättare och band till festen. Såg att även ni ska vara ute, kommer ni ha präst eller borgelig vigsel?

• Skåne09

Efter en tung tung vecka med bla inbrott på vårt kontor så kom det en så härlig ljuspunkt igår. Vi frågade en vän, dock inte så nära vän, om han ville köra bussen från Örebro ner till Skåne och så klart vara med på middagen. Vi var lite oroliga för hur han skulle ta det. Tror inte att han räknat med att komma på ett ev bröllop men man vet ju inte. Hans reaktion var ren glädje. Självklart ville han köra, han fixar kontakterna med bussbolag för att hyra bussen och allt. Han blev så himla glad för vår skull och väldigt glad och tacksam för att vi tänkt på honom! Så lite det kan ta för att få tillbaka glädjen och inspirationen för att planera bröllopet. Så när jag nu har lite inspiration och lugn så har jag passat på att skicka en förfrågan till en fotograf också.

Har ni bokat fotograf? i så fall vem? Har så dålig koll på fotografer i allmänhet och nere i Skåne i synnerhet.

Svar på tråden (KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3