Frieri
Hej! Jag har friat tre ggr! De två första gångerna kunde han inte svara varken ja/nej. Det var jobbigt för mig, men han hade en förklaring: han tyckte helt enkelt inte det var viktigt eller förändrade något. Vi skulle ju inte älska varandra mer för att vi gifte oss. Han hade svårt för att förstå det mentalt viktiga i det hela, som jag tänkte. Men eftersom jag hellre ville ha ett "nej", än ett "nja", friade jag en 3:e gång. Jag förklarade varför jag ville ha ett svar och gav honom 3 veckor att fundera. Till slut kom han fram till att han ville vi skulle förlova oss och kanske gifa oss. När vi förlovade oss nu på midsommar blev det fint och han hade faktiskt valt ringarna!!! Jag sa´ att jag ville gifta mig inom 2 år och att nu var det upp till honom. Jag lovade att inte prata mer om det. Vi har även då och då pratat om hur vi skulle kunna gifta oss, eftersom min sambo inte vill stå i centrum och ingen av oss är med i Svenska kyrkan. I mitt fall tror jag att min sambo måste få fundera, smälta tanken ett tag. Ibland tänkte jag att han kunde sagt ja, för min skull .. men det är ett stort steg och naturligtvis hade det inte heller känts bra. Så ... han älskar dig säkert, men tycker han det är "viktigt"?