• Emie

Frieri

Jag har tröttnat på att vänta på att min sambo ska fria så härom dagen friade jag. Jag har trott att han bara inte kommit till skott så jag tänkte att då friar jag själv. Men dels blev han chockad och sedan svarade han tveksamt att nja det kanske man inte kan tacka nej till. Jag vet att när han svarar tveksamt så betyder det för det mesta att han inte vill. Jag blev oerhört besviken och det blev inte alls så romantiskt och glädjefyllt som jag tänkt. Och efteråt ångrade jag mig för nu börjar tvivla på hans kärlek till mig. Är det någon mer som fått nej vid ett frieri och hur upplevde du det?
    Och var går man härifrån?
    Vi har varit tillsammans i 8,5 år och jag tänkte att ett giftermål är en bekräftelse på att man älskar varandra och vill leva resten av livet tillsammans.

• Svar på tråden Frieri
  • Emie

Tack för alla kloka ord. Nu mår jag bättre och har kommit på att min osäkerhet handlar om gammalt skräp som jag har med från tidigare förhållanden. Jag tror också att han älskar mig men det kändes ändå tufft att han inte sa ja.
    Skönt att höra att andra reagerar ungefär likadant.
    Ska försöka prata med honom och säga till honom att om han ändrar sig så får han fria.

Svar på tråden Frieri