Inlägg från: trampetroll |Visa alla inlägg
  • trampetroll

Ska vi behöva lägga energi på detta...?

Ja!
    Jag brukar säga när jag får chansen till de som säger något till mig eller som det oftast är bakom ryggen lite på "skoj" som du beskriver, så brukar jag tänka "så länge som ingen bidrar ekonomiskt till vårt bröllop som kostar 80 000 kr så ska folk bara skita i att ha åsikter. Pasaar det inte, kan man stanna hemma". Högt brukar jag bara meddlea vad vårt bröllop kostar för det räcker för att de ska få dåligt samvete med att komma med respektlösa frågor och önskningar på vår dag.

Jag kan säga dig att den här barnbiten är för mig en jäkla pärs, jag blir galen på mina släktingar snart. Stanna hemma om det ska vara så jäkla besvärligt men hur kan de tro att vi ska anpassa oss på vår bröllopsdag för deras behov? Det är väl för sjutton bara två gånger i sitt loiv man får bestämma vad som helst och det är på sitt bröllop och sin begravning-

• trampetroll

Märkte att jag lät lite hård och vill bara förtydliga att jag har fått kämpa med släkten om alla möjliga krav från olika håll om gästlistan, barnfritt osv och jag pallar nsart inte mer. Det tar bort hela glädjen med att gifta sig kan jag tycka ibland. Men jag tycker ändå inte att brudparet ska anpassa sig efter andra, de ska få fritt bestämma hur de vill fira sin dag. Det är ju samma sak som att om ett brudpar bestämmer sig för att gifta sig utomlands, man kan kanske inte räkna med att alla gäster kan komma då vid ett visst önskemål för alla har olika förutsättningar och det är helt okey, men man kan inte då heller kräva att brudparet ska ha sitt bröllop hemma då heller. Antingen passar det, elelr så passar det inte.

Svar på tråden Ska vi behöva lägga energi på detta...?